Heldag i Örebro nu igen

Dagens ordspråk: Bete dig som du skulle vilja vara och du kommer snart att vara som du beter dig.

Nu är jag hemma igen från Örebro och IKEA. Mötte Malin och Adde där vid kl 11.00 och gick där inne en stund. IKEA är väl inte direkt min favoritaffär om man säger så, det ligger för mycket vuxenpoäng där. Jag kommer ihåg när min bror Mikael bodde hemma, då hatade han att gå in på IKEA. Det var den värsta affären att gå in på, enligt honom. Nu när han är sambo och har flyttat hemifrån till Stockholm, så låter det tvärt om. Nu älskar han IKEA och tycker att det är en jättebra affär.
Njae, själv är jag tveksam. Någon gång kanske jag också kommer lära mig att uppskatta IKEA, men än så ligger det en bit bort i framtiden.

Efter att vi hade besökt IKEA åkte vi vidare till Babyproffsen. Min syster Malin och Adde ska ju ha barn i april, så vi smet in där och kollade lite. Det finns hur mycket saker som helst för små bebisar. Det ska verkligen bli spännande att bli moster, kan jag lova!

Efter Babyproffsen åkte vi vidare till Marieberg en stund. Där hade vi lite ärenden i lite olika affärer och så. Jag själv var på jakt efter en ny plånbok, för min gamla hade gått sönder. Jag köpte en fin plånbok på Wedins i somras på rea, men nu efter ett halvår så har den gått sönder. Synd, men så är det ibland! En ny hittade jag i alla fall på Accent! Jag stod och valde mellan en svart liten plånbok som hade en söt rosett på sidan, men den blev det inte för den hade så få fack för kort. Men istället hittade jag en annan snygg plånbok från märket Fiorelli! Den var svart och snygg, liten och behändig.
Den fick det bli och jag blev verkligen jättenöjd! Hon i kassan sa direkt när jag kom med den att hon tyckte att Fiorelli hade fina plånböcker. Hon tipsade även om att de hade väskor från samma väskor, men en ny väska har jag inget behov av nu. Fick även ett bonuskort från Accent! Det kostade ingenting, och man får bonus för varje krona som man handlar för. Tyckte att det lät bra så jag tog ett sånt! Som tur var behövde jag inte vara 18 år för att få ett, som det är på ganska många andra ställen. Där var det 16 år som gällde istället. Hade det varit 18 år hade jag fått komma tillbaka om en månad, för då har jag fyllt 18 och blivit myndig! Den 18 mars är det min tur att bli 18!

Förutom plånboken på Accent så köpte jag två par söta örhängen från Ur&Penn som hade slutrea! Jag älskar örhängen, och jag har så många att jag kan öppna en hel affär och sälja, som mamma brukar säga, men det är ändå svårt att motså. De jag köpte tyckte jag var jättefina och söta!
När vi hade varit på Marieberg åkte vi bara förbi Ö&B och Rusta. Rusta hann vi knappt gå in på innan vi blev utkörda, höll jag på att skriva, för de hade ändrat sina öppettider och stängde tidigare än vanligt. Men vi fick betala dem varorna som vi hade som tur var. När vi gick ut sen så var det folk på väg in, som blev lika snopna som vi över att de stängde så tidigt.
Men men, så kan det vara ibland!



Min nya plånbok från Accent med märket Fiorelli! Den var svart, snygg och
liten och behändig!



Örhängen från Ur&Penn, söta!


De här är också från Ur&Penn och lika söta och fina dem!

Kommentarer
Postat av: Foki

söta öronhänger! :D

2009-02-21 @ 20:07:18
URL: http://foki.blogg.se/
Postat av: helena

sv; jaha okej, :)! vad äre du går? du kanske redan har sagt det till mig, nja hotell och restaurang är väl inte så jätte kul ;/ men det funkar iaf :) skulle vilja gå stylist med spa å sånt, men jag hade tyvärr inte så mycket poäng för att komma in hade typ 210, men ska försöka gå klart utbildningen sedan gå på universitetet och plugga till det (stylist med spa) lr ngt liknande :)

2009-02-21 @ 23:19:56
URL: http://helenahildegran.blogg.se/
Postat av: Anonym

Godmorgon!

sv. aha :)

söta saker! men händer idag då?

2009-02-22 @ 09:31:30
URL: http://lindblommalin.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej cutie =) vad händer hos dig idag?

2009-02-23 @ 13:15:41
URL: http://annaelisabethlinde.blogg.se/
Postat av: SARA-TEE

fin plånbok=)

2009-02-23 @ 20:22:35
URL: http://smithersmorrison.blogg.se/
Postat av: SARA -TEE

sv: hihi, förstår det!

hur är det med dig sötnos?

2009-02-25 @ 08:09:52
URL: http://smithersmorrison.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0