Dagens ordspråk - Något att fundera över


Dagens ordspråk: Det är vad vi tror vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

När jag tittar på dagens ordspråk och tänker efter, så tänker jag att det är ju faktiskt sant. Det var av just den anledningen som jag valde det idag. Det var inte någon speciell anledning till varför jag valde det idag, det är just bara av den anledningen till att jag tycker att det stämmer, i alla fall i vissa fall. Ibland är vi människor för rädda för att testa någonting nytt, bara för att vi har en egen bild i vårat huvud av hur det kommer att se ut. Varför är det så egentligen? Vi kanske skulle vara jätteduktiga på någonting, om vi bara provade! Tänk vad mycket man missar egentligen, genom att ha färdiga bilder av hur någonting kommer se ut innan man vet det. Är inte det konstigt? Ett ganska intressant ämne att fundera kring, tycker jag.


Idag har det varit en lung och skön dag igen då jag mest bara har slappat hela dagen. Efter helgen är sportlovet slut, och det känns så bra att jag har vilat så mycket samtidigt som jag har gjort en del roliga saker också! Jag har alltid fått höra att jag måste hushålla med mina krafter för att orka, och jag känner verkligen att det stämmer. Det har varit hur skönt och bra som helst att vila och tagit det lungt på lovet, för det har varit så himla mycket läxor och plugg i skolan, så jag känner att jag har behövt det. Om lovet hade varat en vecka till så hade det ju inte gjort någonting, haha! Men jag tycker att det har varit ett väldigt bra lov, även fast det alltid känns för kort! Håller ni med mig?

På tal om någonting helt annat, så har ju H&M fått en ny kollektion! De har börjat med heminredning och säljer saker som kuddar, handdukar, filtar! Första gången jag läste om att de skulle börja med heminredning, var nog i tidningen CHIC tror jag och nu har jag läst om det i lite olika bloggar. Jag tycker att det är coolt att de har börjat med heminredningsprylar också, det är alltid roligt med någonting nytt som överraskar! Jag tror att varorna från deras nya kollektion bara säljs på deras hemsida hm.com i alla fall än så länge. Men jag har varit inne och beställt deras katalog för heminredningen på hemsidan, så den kommer någon gång i mars! Ska bli spännande!



H&M:s nyaste kataloger! Den ena för
deras klädkollektion och den andra
för deras nystartade inredningskollektion!
Jag har båda och dem beställer man
på H&M:s hemsida
hm.com

Kommentarer
Postat av: eleni

hehe tack :D / eleni

2009-02-20 @ 20:17:09
URL: http://fabulouseleni.blogg.se/
Postat av: MLi

sv: Tack så mycket! Det ska jag ha :)

2009-02-20 @ 21:21:21
URL: http://emeliehallberger.blogg.se/
Postat av: minaya

Inredning, det var som fasen vad dom expanderar.. :-) Men kul. Det gör en själv stolt över att vara svensk.



:D



Hur är det?

2009-02-20 @ 21:52:09
URL: http://minaya.blogg.se/
Postat av: Solli

jag älskar inredning så jag ska nog ta o spana in H&Ms!

2009-02-21 @ 00:03:09
URL: http://sollis.blogg.se/
Postat av: Mindy

Godmorgon gumman..Hoppas att söta du får en skön lördag.kram krma

2009-02-21 @ 08:46:07
URL: http://blondis81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0