Dagen före lovet

Dagens ordspråk: När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.


Nu är det söndag igen, men inte skola imorron, som jag höll på att skriva!
Imorron blir det ingen tidig uppstigning, för nu har jag äntligen sportlov!
Idag har jag kunnat njuta av att det är söndag utan att tänka på att det är
dags för ännu en skolvecka igen. Känns väldigt bra att ha lov nu i en vecka, kan jag be att få tala om! =)

Idag har jag mest tagit det lungt och vilat. Eftersom att jag nu har lov, så har jag i princip inte behövt plugga någonting idag. Eller jag har inte gjort det, rättare sagt. Jag har bara letat efter information om en filosof som vi hade i uppgift att göra i torsdags istället för att ha lektion. Och det har jag nu gjort, så nu är det ur världen! Lov behövs verkligen, för helgerna är alldeles för korta att vila upp sig på. Om jag hade gått på universitetet nu, så hade jag antagligen inte haft något sportlov. Där har man bara jullov och sommarlov, jag tror i alla fall att det är så det funkar. Min bror Mikael som går på KTH  (Kungliga Tekniska Högskolan) i Stockholm, har i alla fall inga lov. Och om jag hade arbetat, så hade jag inte heller haft sportlov nu, om jag inte hade tagit ledigt. Men vart tror ni att jag vill komma med att skriva det där? =)
Jo, nämligen att vi har det nämligen väldigt bra nu när vi går i skolan. Visst, det är jobbigt med allt plugg och alla läxor, det håller jag verkligen med om till 110%. Men det går att se fördelarna med det också. Nu när vi går i skolan har vi lov, vi får studiebidrag för att vi faktiskt går i skolan (om man inte väljer att skolkar bort det, förstås), vi behöver inte oroa oss för att gå hemma och vara arbetslösa. Vi har någonting att gå till varje dag, någonting att göra. Det kommer aldrig bli så lätt som det är nu att läsa, det säger alla. Den orken som vi faktiskt har, och för oss är det gratis att gå i skolan. Vi behöver inte ta några studielån. När vi har lämnat skolan och ska ut i arbetslivet, då är det inte lika enkelt längre. Vi har det faktiskt bra som vi har det, fast det kanske inte alla kommer på förrän senare i livet.

Nu finns det säkert människor som säkert tycker att det finns en hel massa negativa saker med skolan också. Men fine, det spelar ingen roll för mig. Nu ville jag bara ta fram de positiva delarna.

Imorron som är första dagen på lovet, ska jag åka och klippa mig! När vi hade höstlov sist, klippte jag av mig håret. Nu var det inte så drastiskt att jag rakade av mig vartenda hårstrå på huvudet, men jag klippte av en bra bit. Jag har alltid haft långt hår, men då bestämde jag mig för att klippa page istället! En ganska lång page, men en stor förändring för mig. Jag var jättenervös när jag skulle klippa mig, jag visste ju inte om jag skulle ångra mig när håret var borta. Men det gjorde jag faktiskt inte, för nu ska jag iväg till frissan igen för att toppa håret! =) Det har växt ut ganska mycket, och nu vill jag få bort det slitna och klippa mig igen. Det tror jag blir jättebra! Så klippningen är det första jag ska göra nu i veckan, sen kommer det hända mera saker, men det berättar jag om senare! =)

Kommentarer
Postat av: -- MiSCHA

alltid! Har du haft en bra Söndag? :-)

2009-02-15 @ 19:57:54
URL: http://mischaellas.blogg.se/
Postat av: Leonora

sv; härligt härligt :)

det är inte så bra med mig, är nämligen sjuk :/

2009-02-15 @ 20:04:47
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/
Postat av: Erika

Det är så nice med sportlov, tycker synd om dem som får vänta en vecka till ;P

2009-02-15 @ 20:36:16
URL: http://icanpikan.blogg.se/
Postat av: ✿Linda H ✿

jag saknar gymnasiet.. massa kompisar, lov, realistiska krav, roliga hemmafester!!..

2009-02-15 @ 21:23:32
URL: http://hogsta.blogg.se/
Postat av: Belinda

åh mitt lov börjar med imorn :D

2009-02-15 @ 22:42:40
URL: http://belindas.blogg.se/
Postat av: Mimmi

svar: Tack tjejen! :)

aa, jag vet. Det är ju superbra och då gäller det att passa på :)

2009-02-15 @ 22:47:56
URL: http://bubbelsnubbel.blogg.se/
Postat av: Anonym

självklart finns det mycket positivt med skolan! :) Inget att tveka om, man är ju på väg mot sin dröm så att säga. Jag har verkligen valt rätt!

Ja jag hoppas också att den svenska sommaren blir varm! Grilla, sola, äta glass, finns så mycket jag längtar till!

Hur går det för dig annars med plugget? Vad är det du läser? :)

2009-02-16 @ 08:11:57
URL: http://bellaellas.blogg.se/
Postat av: amanda

ja, jag hoppas in nu i dagarna jag också :)

2009-02-16 @ 11:00:09
URL: http://aujmalm.blogg.se/
Postat av: Gynning

Tack!!



Ha en härligt lov!!

2009-02-16 @ 11:06:48
URL: http://frokengynning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0