Man ska vara försiktig med vad man önskar, jo tack!

Dagens citat: Jag skvallrar aldrig, men jag kan berätta vilka som gör det. - Judy Hampton

Hallå!

Man ska vara försiktig med vad man önskar heter det ju, eftersom att det kan slå in. Jag har önskat mig mycket saker på sistone, som mer tid till att göra roliga saker, plagg ifrån Gina Tricot och H&M, att bli värkfri...men ingenting av det har slagit in! Förutom igår, då jag önskade mig julkänsla. Då jag ville att det skulle vara minusgrader i december bara för att det känns mer julaktigt än att det ska regna hela den här månaden också. Gissa vad jag fick? 7 minusgrader när jag skulle till skolan imorse. Jag höll på att frysa ihjäl!

Hade en kort skoldag idag! Började vid klockan 08.00 och slutade vid klockan 11.10. Mina onsdagar ser alltid ut så här, lyxiga och bra. Tyvärr har jag haft en hel massa arbeten att göra också, så jag har fått jobba en hel del i alla fall, men jag har fått väldigt mycket gjort också! Det är alltid skönt att få den känslan, att man har gjort bra ifrån sig och att det inte går att göra någonting mer förrän imorgon (jag intalar mig det, jag orkar inget mer nu.)

På torsdag nästa vecka kommer jag vara ledig! Det är inte fy skam, det är inte ofta man är ledig helt sådär utan vidare från skolan. Det är jag inte heller, för det beror på att min klass ska åka på opera i Göteborg! I vår utbildning ingår det att åka på sånt, men jag har aldrig följt med. Anledningen till det är att jag helt enkelt inte orkar. De ska åka dit tidigt på morgonen och gå på museum eller liknande, och sen ha fri tid i några timmar. När operan sedan börjar vid kl 19.30 någon gång är den inte slut förrän vid 22.30 och det betyder att de är hemma ungefär fyra timmar senare. Jag skulle aldrig orka upp på morgonen då, jag skulle vara alldeles för trött (vilket alla är) och ha alldeles för ont. Att gå en hel del för mig är jobbigt, speciellt om det är på något sånt här, att det inte är på "mina villkor" så att säga. Är jag tex i Örebro på stan med någon kompis, kan vi vila hur ofta vi vill genom att sätta oss en stund eller ta en fika. Det går inte riktigt här när man har ett program och jag orkar inte gå i samma tempo som klassen när vi går på guidade turer om det är någonting sånt. Jag kommer ihåg när vi var i Stockholm med klassen i 9:an för att gå runt och kolla på Riksdagen, där gick guiden så fort att jag och Sanna missade allting han sa för att jag inte hann med och för att hon självklart väntade på mig. Det är väldigt påfrestande för min kropp att gå fort, och eftersom det är ansträngande för mig att gå överhuvudtaget får jag ont i musklerna på grund av min värk.

Självklart tycker jag att det är väldigt synd att jag inte kan följa med dit, jag skulle verkligen vilja gå på opera, jag tror det är häftigt! Men samtidigt måste jag tänka på mig själv och på vad min kropp klarar av. Av en sån här resa kan jag få ont i flera veckor efteråt, eftersom att min värk funkar så, jag får betala för det jag gör.
Jag tänker istället på hur ledsen jag hade blivit om jag följde med och inte orkade och fick må dåligt i flera veckor. Det hade kostat mer än vad det hade smakat, och tänker jag så blir jag allt annat än ledsen. Jag stannar hellre hemma och har ont än vad jag har det i Göteborg!



Kommentarer
Postat av: Erika

sv. okej, det var ju inte alls något farligt pris det, trodde det skulle vara dyrare :P

2009-12-02 @ 20:05:58
URL: http://icanpikan.blogg.se/
Postat av: josefin

sv: jadu, PANG så kom den där kylan.. nu får de gärna komma lite snö också. annars är ju de helt onödigt att de är kallt..

2009-12-02 @ 20:26:52
URL: http://emmajosefinwedin.blogg.se/
Postat av: Anonym

precis

2009-12-02 @ 20:36:36
URL: http://eweman.blogg.se/
Postat av: miiah

haha det var ett bra citat det där ;P



sv: Haha jo det kan man väl säga att jag gör :) Jag bor i skåne, landskrona så det tar ett tag till sthlm tyvärr :P



Min helg har varit toppen den med =)

Härligt att du mår bra! Det är bra med mig med, jag fyller ju 18 år idag så kan ju inte vara annat än glad idag ;) hihi!



Kram på dig =)

2009-12-02 @ 21:15:00
URL: http://miijauh.devote.se
Postat av: jessica

haft en bra dag då?:)

2009-12-02 @ 23:33:29
URL: http://saywhatyouwant.blogg.se/
Postat av: LIENE

ja man ska vara förskitig med det man önskar sig.

2009-12-03 @ 06:59:57
URL: http://lienes.blogg.se/
Postat av: mina

Godmorgon söta..Då är det torsdag & snart är denna vecka slut..var tar tiden vägen.Skönt att du hade en bra onsdag som mig i går.HA nu en skön torsdag.kram kram

2009-12-03 @ 09:00:44
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: miiah

usssch hur kan man önska minusgrader?! haha! Jag fryser ju ihjäl här redan, både inne och ute.. usch! Avskyr verkligen kyla.. och allt som hör till :P



sv: åh tack så jättemkt :) haha ja det känns väl helt ok ;) känner inte så stor förändring direkt :)



Ja jo vi har massa affärer här med, eller inte just där jag bor :P där har vi bara gina och h&m och oloffsons som man han handla på ;p haha.



Åh jaha, vad fuskigt :) hihi. Jag fyller år jättesent som sagt så när alla andra är 19 är jag precis nybliven 18.. haha! ganska segt men man får ju gilla läget.. ;)



Allt är toppen med mig! :) Hur är det själv?

kraam!

2009-12-03 @ 20:00:40
URL: http://miijauh.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0