Systersonen på besök igen

Dagens ordspråk: Få saker är så uppmuntrande som en olycklig lottovinnare.

Hallå!

Tänk att det nu redan är torsdagen den 13 augusti. Om det ändå hade varit 13 juni istället, då hade inte alls många utav oss skolungdomar varit oroliga och haft ångest nu, haha! Tvärtom hade nog många känt en skön, avslappnande och härlig känsla i magen om att det äntligen var sommarlov och ingen skola på hela två månader! Nu är det bara en vecka kvar, i alla fall tills jag börjar skolan. Nästa torsdag kl 10.00 sitter jag i aulan och väntar på att få börja mitt 3:e år på gymnasiet. Men än är det inte dags, så jag ska njuta lite till! Så... jag tror jag tar och skjuter upp det ämnet ett tag till, ;)

Idag blev det tidigt uppstigning för mig, minsann! Det berodde på att min syster Malin skulle komma med sin lille son Lowe till oss som vi skulle vara barnvakt till idag, när hon och Adde åkte till IKEA i Örebro. De tänkte att han kunde vara här så kunde de få åka själva en stund, och det tackade ju jag och mamma såklart inte nej till! De kom på förmiddagen någon gång ungefär och då låg Lowe och sov efter bilfärden hit. När de hade åkt sen vaknade han och då gav vi han lite mat och satte på han lite andra kläder för vi tänkte att vi skulle gå ut och gå med vagnen en sväng! Mamma behövde handla så vi gick till Ica. Det var väldigt svalt och skönt ute, inte för varmt och inte heller för kallt. Det tyckte jag var bra, för då blir det mindre jobbigt för mig att gå än om det är strålande sol och 25 grader varmt. Jag körde vagnen och hade den som stöd och vi gick sakta till affären eftersom att vi inte hade bråttom alls. Eftersom att jag har lite svårt att gå är det jättebra att vi går sakta för det blir bara ännu svårare för mig att gå om vi ska gå fort. Om jag själv skulle gå den rundan som vi gick nu skulle jag gå jättefort. Jag gör det för när jag blir trött vill jag ju bara komma fram så fort som möjligt. Det får jag väldigt ont av, inte i mina ben - men i mina nyckelben! Det är för att jag går inte bara med mina ben, utan med hela kroppen. Jag brukar ju cykla 8 km dem dagar som jag orkar med med värken, och att gå den här biten till affären är mycket mer ansträngade än att cykla de kilometrarna. Så vi gjorde verkligen dagens goda när vi gick dit, haha!

När vi kom hem låg Lowe och sov så gott så han gjorde verkligen inget väsen av sig. Jag gick in och läste lite och efter en stund kom Malin och Adde hem igen. Vi tyckte att det gick jättefort, kändes som om de inte hade varit borta länge alls.
De stannade kvar en stund innan de åkte hem till sig igen. Det är verkligen en konstig känsla när det känns som om det var länge sedan de var här, när de var hos oss senast i  tisdags, haha! Nåja, det dröjer inte länge innan vi ser dem igen heller, för på lördag ska de på kalas hos några och då kommer de förbi en stund innan. Då får jag träffa min fina systerson igen!

Vad har ni haft för er idag?


Kommentarer
Postat av: Joanna Gabrielsson

Sv: De flesta är nog lite nervösa inför gymnasiet ^^ Och, ja, det var superkul att hamna på förstasidan :D

2009-08-13 @ 20:46:54
URL: http://joannagabrielssons.blogg.se/
Postat av: Emma

fy nu fick jag ångest!xD börjar på måndag :(

2009-08-13 @ 21:24:23
URL: http://emmichs.blogg.se/
Postat av: nadosh

japp ;)

2009-08-13 @ 22:41:05
URL: http://nadiaak.blogg.se/
Postat av: Erica

Svar: Hehe, du får ta och göra det då! ;)



Men nu då man varit ledig så länge så känns det ändå ganska okej att börja igen, tycker jag. :)

2009-08-13 @ 23:45:56
URL: http://faithhopelove.blogg.se/
Postat av: Carro

svar:nej så gulligt när dom är så små :D

2009-08-14 @ 11:17:14
URL: http://carolineamandaanette.blogg.se/
Postat av: Emelie

Ja det får jag ta och göra ;)



Okej, vad innebär en socionom linje? Är inte så insatt :P



Ha en fantastiskt fin helg!

PussÅkram

2009-08-14 @ 17:27:26
URL: http://makrills.blogg.se/
Postat av: Anja

Svar:

Ja, det är ju inte ett minus iallafall! :)

2009-08-14 @ 17:34:24
URL: http://originalet.blogg.se/
Postat av: Emma

hej, allt bra?

puss

2009-08-14 @ 19:13:19
URL: http://emmaeriica.blogg.se/
Postat av: Maria

svar: Nej, du hade nog rätt i att du inte svarat på den tidigare. :)



Ja, jag har börjat skolan nu igen. :/ tråkigt att sommarlovet redan är slut.



Haha, mm jag kan tänka mig det.



De som jobbar på butiker får ju oftast redan rabatter. Åtminstone på vissa matbutiker så kan de få personalrabatt.



Nej, det är ju tur det. Men egentligen borde man veta redan nu vad man ska bli, så att man har på klart vilka ämnen det är man ska satsa på och vad man ska skriva i studenten för att ha chans att komma in.

Ja, det finns allt för många intressanta arbeten.

2009-08-14 @ 19:54:52
URL: http://various.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0