2/8-09 Sjunde dagen i Side, Turkiet

Dagens ordspråk: Tiden går fort när man har roligt.

Dagens ordspråk är så sant som det är sagt! Idag är det exakt en vecka sedan som vi kom hem från Turkiet, och igår var det exakt en vecka sen vi lämnade det. När vi kom hem tänkte jag nästan konstant på att jag ville åka tillbaka. Det vill jag nu också, även fast jag kanske tänker lite mindre på det.

Sjunde dagen i Side, Turkiet söndag: Idag var det den sjunde och sista dagen för oss i Turkiet. Jag försökte att inte tänka på det och njöt fullt ut hela dagen! Eftersom att vi kom så sent till Turkiet söndagen före, fick vi åka hem sent därifrån idag, något som jag var jätteglad över. Då fick vi ju en hel dag att sola och bada på!

På frukosten när vi hade ätit klart, såg vi servitrisen Ahmet, och frågade vad han tyckte om att bli islängd i poolen dagen före. Han svarade inte så mycket på den frågan, haha! Vi gick till hotellets reception för att prata med den trevlige Nebil, för vi hade frågat han dagen före om vi kanske kunde få behålla vårt rum hela dagen fram tills kvällen då vi skulle åka. Det gick jättebra, vi fick ha det till kl 19.00, men tyvärr inte vårt eget rum, eftersom att det skulle bli upptaget lite längre fram på dagen. Istället fick vi ta ett annat rum lite högre upp, men det var bara bra för då kunde jag ta bra poolbilder! Vi tyckte att det var skönt med ett rum ända tills vi skulle åka, för då kunde vi vila där en stund, packa i lugn och ro och duscha innan vi skulle åka. Det var en bra lyx för 200 svenska kronor ungefär.

Runt två på dagen när vi hade solat och badat väldigt länge, gick vi till restaurangen och åt. Vi skulle åka med transferbussen till flygplatsen vid kl 19.15 och ville hinna äta innan restaurangen stängde inför bufféen på kvällen.
Efter att vi hade ätit gick vi och solade en stund till innan vi gick upp till vårt rum. Jag kunde inte vila så mycket, hade alldeles för svårt för att koppla av, så jag gick ut och satte mig på balkongen och tog en massa bilder på omgivningen runt omkring. Jag önskade att vi kunde stanna kvar där en vecka till och ville inte missa någon minut alls som vi hade kvar. Jag gick och duschade och gjorde mig i ordning efter en stund och när alla var klara och packningen likaså gick vi ner till entrén och satte oss och väntade på transferbussen. Kändes så sorgligt att sitta där, för jag blev verkligen van Turkiet fort! Det var så skönt att inte ha ont där en enda gång för all värmen och allting var så bra. Men samtidigt var det liiite skönt att komma hem också. När bussen kom och hämtade oss sa vi hejdå och gick på den. Vi hade turen att gå på bussen näst sist, så vi behövde inte åka lika länge som alla andra. Från vårt hotell till flygplatsen skulle det ungefär en timme, men det tog lite längre tid för det var någon som var tvungen att hoppa av bussen. Vi trodde att han mådde dåligt först, men det berodde mer på att han behövde göra ett toalettbesök. ;p

När vi kom till flygplatsen i Antalya och hade gått igenom alla säkerhetskontroller och skulle checka in, tog det en otrolig tid. Köerna, som bara var tre stycken, var jättelånga och de verkade inte röra på sig en milimeter. Efter en stund kom en man fram till oss som jobbade där och frågade om vi skulle till Göteborg. Jaa... sa vi. Det ska vi. Precis som alla andra ska, som står i den här kön, fast det tänkte vi bara. I alla fall, han sa att vi kunde få gå till en annan kö och där fick vi stå först! Vad skönt det var, det var ju så varmt att stå och köa i den andra som aldrig rörde på sig. Vi såg att några andra också fick gå till den kön, som stod före oss i den förra. Vadå lång näsa till dem!

Nu var det dags att gå i taxfreen för våran del när vi hade blivit av med vårt bagage. Jag hade lite turkiska lira kvar och tänkte att jag tjänar mest på att göra av med pengarna på flygplatsen, än att växla tillbaka dem efter att svenska kronan står i så låg kurs. Jag tittade efter en massa parfymer men tyckte inte att jag hittade någon speciell först och det var nog mycket för att vi var lite stressade. Då gick vi till en annan butik som hette "Bazar" eller något liknande. Där sålde dem lite fina souvenirer och jag hittade fler nyckelringar med "onda ögon"! De var jättefina så jag köpte några stycken. Hade dem varit i Sverige hade jag aldrig köpt dem för det priset kan jag ju säga, men så brukar det ju vara med souvenirer.
När vi hade gått klart där inne hade vi ännu mindre tid kvar, men jag gick och kollade på lite parfymer igen. Nu gick jag till en annan hylla som jag inte hade varit vid förut och där hittade jag två som jag tyckte jättemycket om! Den ena var Sergio Tacchini - Stile Donna och den andra var Salvador Dali -Sea&Sun. Den ena från Sergio hade en bodylotion med och det hade den andra också, men det märkte jag inte förrän vi satt på flyget. Det är alltid bra när man blir överraskad och ser att man har fått mer saker för pengarna!

På planet hem var jag väldigt trött och hade ont i mina stackars fötter. Jag hade inget fönster vid mitt säte som vi hade på resan dit, men istället hade vi jättebra med fotutrymme! Det var för att vi satt vid en nödutgång, så vi kunde verkligen sträcka på benen. Jag upptäckte sen att jag hade ett fönster lite bakom mig så jag såg lite grann i alla fall. 
Vi hade tänkt köpa mackor på planet, eftersom att vi inte hade någon äcklig flygplansmat tack och lov, men när flygvärdinnan kom till oss var alla mackorna slut! Det var riktigt dåligt, så vi fick stanna på en mack på vägen hem istället.
Till Sverige i Göteborg vid Landvetters flygplats var vi inte förrän kl 01.30 på måndagen. Vid kl 01.58 (vilket sifferminne jag har!) kom vi iväg med bilen efter att ha betalat vår långtidsparkering och så. Jag hade sovit lite på planet och sov lite på bilfärden hem också. När vi lämnade Turkiet såg vi solnedgången och nu var det nattsvart ute. När vi sedan kom hem vid kl 05.30 på morgonen såg jag soluppgången istället och då var det ju ljust ute! Snacka om svårt att sova då.
Jag lade mig ungefär vid kl 06.15 och vaknade efter två och en halvtimme vid kl 08.45, pigg som en nötkärna!
Men, jag var väldigt, väldigt trött på kvällen då. Något som ni nog märkte förra måndagen i bloggen, ;)


Poolen från balkongen.


Växte små palmisar utanför vår första balkong.


Poolen från vår andra balkong. Där hade vi fin utsikt!


Jag satt på balkongen och tog kort på allt som utsikten gav oss. Här är
restaurangen och baren,



Utsikten från vår andra balkong. Så här såg det ut! Ser ni bergen svagt,
svagt långt där borta? =)



Hotellet hade en gran på gården, som de hade ljusbelysning i på kvällen.



Entrén på hotellet.


Baksidan av hotellet.


Mitt Onda öga som jag köpte på flygplatsen i Antalya på Taxfreen.


Mina parfymer som jag köpte i Taxfreen


Salvador Dali - Sea&Sun


Sergio Tacchini - Stile Donna



Hejdå Turkiet och Side för denna gången, hoppas vi ses igen!
Och tack för brännan, ;)


Kommentarer
Postat av: Erika

sv: Jag vet faktiskt inte, eller jo, ska till min pappa i helgen förmodligen, sjd? :)

2009-08-10 @ 20:30:43
URL: http://icanpikan.blogg.se/
Postat av: Deniesé

sv: va härligt! :D

HAft en bra dag?

KRAM

2009-08-10 @ 20:52:45
URL: http://liketolive.blogg.se/
Postat av: alexandra

heej:)

tyckte om att läsa dina inlägg. det kan vara intressant att läsa om mer än vad folk gör och om mode och så. det skadar aldrig att se en djup sida också.

åh så skoj turkiet. jag hoppas du hade det trevligt där.

jag själv har inte varit nånstans i sommar och kommer inte att åka iväg heller, tyvärr. har bara jobbat men det gör inte så mycket när man tänker på alla pengar man tjänar ;)

jag vet inte riktigt hur det är med friskförklaringen men jag tror att smärtan efter strålbehandlingarna sitter kvar hela livet. alltså att man nån gång då och då kommer att känna sig lite sämre där man behandlades. helt frisk blir man nog aldrig.

har man inte upplevt något annat kan man ju inte veta om det är bättre eller sämre. who knows du kanske inte hade mått bättre bara för att du inte var rörelsehindrad.



du får ha det så bra! :)

kram

2009-08-11 @ 00:18:19
URL: http://olunia.blogg.se/
Postat av: Louize:)

Du röstar väl på mig i nya tävlingen? :D

http://wictoriapersson.blogg.se/2009/august/veckans-blogg-dom-som-kom-med.html?_tmp=74f29fdfa730cc23942416f069bbae182d17bb0f

2009-08-11 @ 00:36:45
URL: http://thegirlfromstockholm.blogg.se/
Postat av: SANNA

Hej Sötnos! :) allt bra? :)♥

2009-08-11 @ 10:13:30
URL: http://HTTP://SANNAAKARIN.BLOGG.SE
Postat av: Carro

svar:godmorgon :) Händer idag :)?

2009-08-11 @ 10:48:03
URL: http://carolineamandaanette.blogg.se/
Postat av: Erica

Tiden går fort när man har roligt, det kan jag absolut hålla med om...

2009-08-11 @ 11:46:49
URL: http://faithhopelove.blogg.se/
Postat av: Carro

svar:gud så mysigt, hur gammal är pojken :)?

2009-08-11 @ 12:04:18
URL: http://carolineamandaanette.blogg.se/
Postat av: Emelie

Bra :) Ja jäklar vilken bränna du fick på köpet ;D



Ja du, jag tror jag börjar på högskolan runt början på september, men jag är inte helt säker ;)

Själv då? Eller gör du något annat än att plugga? :)



Ha en fortsatt fin kväll!

Kram

2009-08-11 @ 17:48:17
URL: http://makrills.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0