Om några generationer kanske vi åker till månen istället för Thailand

Dagens citat: Den mest trovärdiga delen av en tidning är annonsdelen. - Thomas Jeferson

Hallå, hallå!

Då var det onsdag igen då och mitt i veckan! Idag stod det på schemat att jag skulle vara i skolan kl 08.00 och läsa historia B. Vi väntade på att några andra skulle komma och som också skulle vara med, och då pratade vi lite om att åka upp till rymden. Några i gruppen tyckte att nej aldrig, det skulle de inte våga göra. Jag var lite tveksam och det syntes säkert, för läraren undrade vad jag ville, haha. Jag tycker att det skulle vara en enorm, grym och häftig upplevelse att åka upp till rymden, en upplevelse som inte slår någonting annat! Anledningen till att jag tar upp det här, är för att vår lärare sa en ganska rolig sak. När våra barnbarns barn växer upp (eller något i den stilen) så kanske vi människor inte åker till Thailand längre på semester, utan till månen! Haha, fatta vad coolt!

Efter historian skulle jag ha Ljudteknik B på kulturskolan. Eftersom att det är en bit dit, får jag åka skolskjuts dit! Det rör sig inte om så många meter kanske, men när jag har tidspress på mig och ska förflytta mig från ett ställe till ett annat av egen maskin, blir det ganska jobbigt. Jag vet ju heller aldrig hur jag mår från en dag till en annan. Ibland kanske jag är jättepigg och har inte alls ont på något ställe, och ibland har jag hur ont på vartenda ställe. (Ont i hela kroppen utan snoppen, men hade jag haft en hade jag säkert haft ont där med. Skämt å sido, men det beskriver rätt bra.) I alla fall, idag var första gången för den här terminen som vi skulle dit, och jag var lite stressad över om taxin skulle komma eller inte, för den har en tendens till att inte komma ibland, nämligen. Jag tänkte att den kommer säkert inte, men det gjorde den! Den stod så fint och väntade på mig och på några minuter var vi på kulturskolan.

På ljudtekniklektionen började vi direkt med vad vi ska göra den här terminen; jobba i studion, spela in låtar och mixa och sådär. Det lät ganska kul, faktiskt! Men idag nöjde vi oss med att bara få lite teori om olika saker. Vi fick även sluta tidigare, bara för att vi hade suttit och lyssnat så fint hela lektionen. Det gjorde mig ingenting alls, för vid kl 10.50 ungefär slutade jag för hela skoldagen! Egentligen har vi projektarbetstid på onsdagar, men vi har inga lärare där och får jobba själva. Eftersom att jag då jobbar bäst hemma, så åkte jag hem! Jag har inte alls bara legat på latsidan (även fast jag har vilat och slappat också) utan faktiskt jobbat riktigt mycket och effektivt med det idag!

Eftersom att jag slutade så tidigt, har jag även hunnit med att spela klarinett. Känns så konstigt att vara igång igen, efter att inte ha spelat på en hel sommar! Men roligt, det är det! Vad har jag mer gjort då? Jo, jag har varit ute på en cykeltur! Tyvärr blev det inte en så lång som jag hade velat. När jag gav mig ut hade jag målet att cykla 13km, men jag beslutade mig för att nöja mig med 8km idag, för det började spöregna! Det har regnat hela dagen, men det sken upp lite senare så jag trodde inte att det var några problem alls. Tji fick jag, men 8km gjorde jag i alla fall!

Imorgon har vi någon inskolningsdag i skolan, så vi får sovmorgon till kl 09.00! Tack, skolan! Vad dagen kommer att innehålla har jag för övrigt ingen vetskap om, så det får jag berätta mer om imorgon! =)

Kommentarer
Postat av: Matilda

Sv: jaha, jag har aldrig provat någon från meybeline ;D det kanske blir nästa gång då! :D

2009-08-26 @ 19:58:18
URL: http://everythinginmylife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0