Hemma tidigt idag

Dagens ordspråk: Ett leende kostar mindre än elektriskt ljus och ändå lyser det upp mer i ett hem.

Jaaaa, jag slapp att gå till skolan till kl 16.40 idag!

Igår skrev jag ju i bloggen att jag hade en lång dag att vänta mig, börja kl 08.00 och sluta så sent som kl 16.40. Riktigt så blodigt som det stod på schemat blev det inte, tack och lov! Vi fick sluta runt kl 3 istället och lite tidigare ändå. Som läraren sa, det blir ni nog inte så ledsna över, och tro mig, jag blev jätteglad!

Idag när jag kom till skolan hände det en väldigt konstig grej. Jag gick fram till ytterdörren och skulle gå in till mitt skåp och låsa upp och hämta mina saker. Det var vad jag ville och trodde att jag skulle göra, i alla fall. Men så blev det inte. När jag kom dit och rog tag i dörren så gick det inte - den var låst! Jag fattar inte, den brukar aldrig vara låst. Det var ingen mer än jag där heller utanför, så jag fick stå där så fint och vänta. Som tur var jag rektorn ungefär efter tio minuter. Hon undrade vad jag gjorde där ute, jag också, och jag sa att det var låst. Hon tyckte det var konstigt men sen fick vi reda på av någon städerska som kom när vi kom in, att vaktmästaren var sjuk och att det var därför dörren var ständ. Jaja, imorgon har jag sovmorgon i alla fall, så samma sak händer förhoppningsvis inte igen!

När jag kom hem idag åt jag och sen tänkte jag gå och vila. Då ringde min klarinettlärare och vi bestämde tid när jag skulle ha min klarinettlektion. Tyvärr kunde han inte på någon av mina håltimmar, synd nog, så vi fick ta det när jag slutar på tisdagar, så det blir ungefär vid kl 14.00 och en timme framåt. Vi sa att vi skulle ha första lektionen imorgon, så jag får ta med mig klarinetten till skolan. Att gå till kl 15.00 är ju inte så farligt ändå!

Glöm inte att kolla in mitt andra inlägg förresten, som kommer om en liten stund! Där ska jag berätta om någonting riktigt roligt för er, så det får ni inte missa! Det kommer upp om en liten stund, =)



Kommentarer
Postat av: Anonym

samma här :)

Allt bra? =)

2009-08-24 @ 19:07:25
URL: http://fridasfoto.webblogg.se/
Postat av: vesna

lagt till dig =)

2009-08-24 @ 19:18:10
URL: http://vesna.blogg.se/
Postat av: Anonym

hoppas du haft en bra dag och att du får en minst lika bra kväll sötnos! =) kramar

2009-08-25 @ 15:44:36
URL: http://musicrecord.blogg.se/
Postat av: Ness

tack:D göru ?

2009-08-30 @ 18:59:06
URL: http://sness.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0