Fredag och lite shopping

Dagens ordspråk: Själviskhet är inte att leva som man själv vill, utan att tvinga någon annan att leva som man själv vill.

Åh, vad skönt med fredag!
Ännu en vecka har gått i skolan, veckorna blir bara färre och färre och snart behöver vi inte vänta länge på sommarlovet. Nästa vecka kommer bli väldigt skön, för då är vi lediga på fredagen eftersom att det är första maj då! Ingenting alls att klaga på där inte! =)

Idag hade jag först skolan, började kl 09.35 med naturkunskap och slutade 10.45 efter engelskan. En alldeles lagom skoldag, tycker jag! Efter skolan åkte jag hem en stund och sen åkte mamma och jag ner till stan! Vi hade lite ärenden att uträtta där först och sen gick vi lite i affärer. Inne på Lindex hittade jag en jättefin och söt virkad väst! Jag har kollat på såna förut på andra affärer och idag köpte jag den. Jag tycker jättemycket om den så det var ett bra köp! Jag kollade på Lindex hemsida förut för jag skulle se om de hade någon bra bild på den, men den var slutsåld där! Den fanns fortfarande i svart, men inte i vitt. Så jag fick ta en bild själv istället, gör ju ingenting det, det är bara roligt!
Nu längtar jag tills vi ska till Stockholm den 15 maj! Vi åker dit på fredagen och sover över hos min bror Mikael som vi ska hälsa på, fram tills söndag och sen åker vi hem. Det ska bli så roligt! Kommer att bli lite slitigt för fötterna, som det alltid blir när jag går mycket. Men jag har mina knep för att skona dem lite i alla fall! Jag får nämligen blånaglar av någon konstig anledning på mina tår när jag går mycket, men då brukar jag ta på några plåster på dem som är värst drabbade. Det hjälper lite i alla fall! I år kommer jag inte att gå i tygskor där i alla fall, som jag gjorde förra sommaren. Då fick jag så ont i fötterna och fötterna blev så svullna så att de inte ens fick plats i skorna. Som tur var hade jag med mig andra skor den gången, som jag bättre! Nu har jag andra skor som jag ska använda, det var inte alls roligt att vara ägare till mina fötter förra sommaren efter den resan. Tygskor har avskräckt mig rejält, och den smärtan de orsakade. Jag förstår inte de som kan gå timmar ut och in i högklackat! Visst, det är jättesnyggt men det måste ju slita enormt på fötterna. Nu kan jag ju såklart inte gå i skor med hög klack och därför kanske inte förstå hur andra kan det, för givetvis är de ju vana. Men ändå, det gör ont i mig bara jag tänker på det. Men jag är inte ledsen över att jag inte kan gå i högklackat, jag kan ha snygga skor ändå och få en betydligt bättre känsla i fötterna efter en shoppingtur.

Jättefint och soligt väder har det varit idag! Inte ett enda moln på himlen. Imorgon och på söndag ska det bli ännu bättre väder och över 20 grader varmt! Snacka om härlig helg! Idag har jag inte suttit ute något i solen eftersom att vi var på stan, och för att jag har haft en sådan jobbig huvudvärk. Jag har haft ont i huvudet i flera dagar nu, inte roligt alls. Jag misstänker att det är stressen i skolan som spökar som ger mig den huvudvärken. Skönt att det inte är många veckor kvar nu!


Köpte en vit och fin virkad väst på Lindex idag!  Den är nog vitare IRL, kritvit.
=)


Kommentarer
Postat av: matilda

Oj så söt!



Sv: Träningen är väl frivillig men ändå inte... ett måste för att komma nånstans. Det blir väl så när lek blir till allvar :)

2009-04-24 @ 20:55:18
URL: http://elitecyclist.blogg.se/
Postat av: Sofia

snygg väst! :)

2009-04-24 @ 22:23:16
URL: http://chicflia.blogg.se/
Postat av: Sandra Marinoni

sv; ja, gör det :)

detsamma!

2009-04-25 @ 09:53:28
URL: http://marinoni.blogg.se/
Postat av: susan

Fin blogg du har sötnos :)

Ska vi prenumenera på varandras?

bara om du vill hehe ,

2009-04-25 @ 12:39:13
URL: http://susanss.blogg.se/
Postat av: Michaela

tackar :)))

2009-04-25 @ 14:05:01
URL: http://mejx.blogg.se/
Postat av: Natta

och jag hoppas att solen är här för att stanna :D

2009-04-25 @ 15:23:55
URL: http://natalies.se
Postat av: Natta

jaha okej... :/

2009-04-25 @ 16:56:50
URL: http://natalies.se
Postat av: Alba

Åh vad söt!

2009-04-27 @ 21:12:43
URL: http://jagalba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0