Veckans första dag



Nu är skolveckans första dag gjord!
Jag har haft väldigt ont idag men jag har klarat av skoldagen ändå.
Det känns alltid bra när man klarar att vara kvar hela dagen även fast det är jobbigt.
Redan på morgonen på andra lektionen kände jag att jag hade jätteont i axeln och upp till nacken.
Förra veckan var det höger axel och högra delen av nacken, men nu är det i den vänstra.
Det känns som om min högra axel är högre upp än den andra. Om man försöker att ta ner den högra axeln ser det jätteroligt ut för då kommer den överdrivet långt ner än den andra.
Jag får köra på värme och försöka slappna av!
Har köpt nya numret av Sofis mode och den ska jag läsa sen och kanske ha på en vetevärmare på axeln.




 I skolan har jag en stol som liknar en kontorsstol. Den är viktig för att jag ska sitta bra och för att jag inte ska få ont i ryggen. Nu har jag även fått en annan bänk där bänkskivan är lutad. Det är bra för då behöver jag inte använda nacken lika mycket och böja på den. Förut hade jag ett bokstöd som jag la böckerna på, men det är bättre med en vinklad bänkskiva för då kan jag skriva också utan att behöva anstränga nacken. En annan sak som jag försöker vänja mig vid i skolbänken är att vila armarna på bänken när jag skriver. Har man en bärbar dator till exempel så kan man ställa den längre ut på bänken så att armarna får vila. Det är ett bra tips om man får ont i armarna och behöver avlasta dom!


Det var tyvärr inte bara nacken och axlarna som gjorde ont idag. Jag hade väldigt ont i foten också.
Jag har ju tidigare skrivit om att jag har haft problem med högra foten med svullnaden och så, men nu har det börjat göra ont igen. Det gjorde ont när jag hade skor på mig för det kändes som om någonting vasst skärde in i stortån. Det var jättejobbigt att gå och stå, men nu när jag har fått komma hem och tagit av mig skon så känns det bättre igen.
Det är säkert bara något tillfälligt och det känns säkert bättre imorron, förhoppningsvis!

Nej, nu ska jag gå och titta på TV en stund.
Ha en fortsatt bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0