Färdig med skolarbetet




Nu sitter jag här framför datorn och allt skolarbete är klart och det känns jätteskönt.
Psykologiläxan är gjord, jag har tränat på klarinettläxan och på Musiktermer som jag har prov på imorron.
Då slipper man tänka mer på det och man kan slappna av. Imorron är det en ny skolvecka och jag får ladda om krafterna.


Att hushålla med mina krafter är någonting som jag måste göra för att orka med varje dag.
Det gör att jag ibland inte kan göra allting som jag vill göra, för att jag måste vila för att tex orka med skolan.
Om jag och en kompis har bestämmt att vi ska vara en dag så kan det hända att jag säger återbud till den kompisen fast vi har bestämmt att vi ska träffas. Det har ingenting att göra med att jag inte vill va, utan att jag inte klarar av det för att jag har för ont. Jag kanske är jättepigg på morgonen och inte alls har ont, men senare på dagen kanske jag har mer ont och inte orkar.
Mina kompisar har inte begränsningar med vad dom orkar med som jag har. Det kan göra att mina kompisar blir sura på mig och det blir missförstånd. De förstår inte alltid att jag inte orkar göra det som dom orkar.
Allting jag gör får jag betala för efteråt då jag får ont och inte mår bra. Av att gå i skolan en hel dag gör mig jättetrött och jag har mer ont på kvällen. Jag blir ledsen när jag inte kan göra det jag vill göra, men jag får tänka på ett annat sätt att det kanske kostar mer än vad det smakar. Om jag gör någonting som är roligt, men som gör att jag senare får ännu mer ont gör att det inte känns som att det är värt det. Därför kan jag inte alla gånger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0