Ännu en vecka avklarad



Hejsan!


Kom hem för ungefär 30 min sen, jag var ute på en cykeltur idag igen!
Det gick bra idag också, det blir lättare för varje dag som går.
När det är jobbigt i långa, sega backar så känns det jätteskönt när man är hemma sen och har klarat av det!


Idag började jag skolan kl 08.35 och slutade 10.45.
Bättre fredagar än jag har är svårt att få!
Skönt att få sluta tidigt när man går längre i skolan andra dagar.

Förut idag kom min syster Malin och hennes sambo Adde hit!
Alltid lika trevligt och roligt när dom kommer!
Vi bjöd på mat och fikade och så.
Och en sak som jag inte har skrivit här i bloggen än, är att jag ska bli moster!
Malin och Adde ska bli föräldrar och i april kommer jag bli moster.
Det ska verkligen bli jätteroligt!
Spännande är det! =)


Skönt det är med helg nu!
Då får man sova ut lite, det är inga fel!
Imorron ska jag och mamma gå på Åtorpsmarken och kolla lite.
Det ska bli roligt tycker jag!
Får även plugga lite denna helg för jag har två prov nästa vecka, historia på tisdag och engelska på fredag.
Men det ska nog gå bra tror jag!


Jag måste även passa på att tacka för alla fina kommentarer som jag har fått!
Jätteroligt att ni läser min blogg och att ni kommenterar och skriver vad ni tycker, det är verkligen uppskattat!
 Men jag känner att jag behöver förtydliga en sak med min blogg.
 Med min blogg skriver jag inte för att få medlidande av andra människor. Jag tycker inte synd om mig själv för att jag är handikappad och har kronisk värk.
Jag skriver den här bloggen för att jag tror att det kan vara bra för mig själv, och för att jag vill hjälpa andra som är handikappade. När jag har gått klart gymnasiet vill jag läsa vidare och utbilda mig till en socionom,kurator eller någonting annat som hjälper människor. Någon som inte är handikappad har inte mina erfarenheter och kan inte ge samma svar som jag kan, eftersom att jag är handikappad.
Men kanske den främsta anledningen till att jag skriver den här bloggen är för att förbereda mig själv inför ett projektarbete som jag ska göra i trean. Det kommer gå ut på att jag vill hålla ett föredrag i aulan för skolans elever och berätta om mig själv och om hur det är att vara ung och handikappad.
Anledningen till varför jag skriver den här bloggen är jätteviktig tycker jag.

Kommentarer
Postat av: Nikolina

tack söta du! din blogg är fin den me..



oj, det måste va jobbigt :/

2008-09-26 @ 20:25:47
URL: http://mjaubaby.blogg.se/
Postat av: Sanna

Åh tack så mycket :)

2008-09-26 @ 20:49:12
URL: http://sannakumlins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0