Redan måndag igen



Hej!


Nu är det måndag igen. Det går fort tycker jag! Helgen går hur fort som helst och helt plötsligt är det måndag morron.
Men det är bra att det går fort också. Då får vi snart höstlov!

Idag när jag kom till skolan fick jag reda på att det var skolfotografering.
Det hade vi i klassen ingen aning om.
Jag brukar alltid bestämma i förväg vad jag ska ha på mig och hur jag ska ha håret, men idag blev det ingen förvarning.
Men det blir nog bra ändå. Fick se en liten glimt av hur det såg ut.
Det är spännande när skolkatalogen kommer sen då man får se hur alla andra klasser och sin egen ser ut. Det är roligt tycker jag!

Sluta tidigt fick jag göra idag också.
Jag skulle egentligen ha gått till kl 16.35, men eftersom att skolfotograferingen var i aulan där vi har körsång som är vår sista lektion, så fick vi gå hem tidigare istället.Det var skönt!
 Jag åkte hem och la mig i soffan och vilade en stund medan jag kollade på Top Model repriser på TV 3.
Jag måste alltid vila när jag kommer hem och nu när skolan har börjat igen så är jag jättetrött och i hela kroppen.
Men jag har inte haft så ont idag. Jag hoppas att hösten kommer bli fin med bra väder och att det inte blir så kallt!
Ju mildare det är ute desto bättre mår jag!


Den här veckan i skolan är som vanligt. Men nästa vecka ska vi till Karlstad med hela estetprogrammet och se en musikal! Jag vet inte vilken musikal det är vi ska se än, men det ska bli jätteroligt att åka dit! Förra hösten åkte estetprogrammet till Göteborg för att se en opera. Figaros bröllop var det dom såg. Jag kunde tyvärr inte följa med för att jag hade en väldigt dålig period men värken och orkade inte  följa med på grund av den . Jag blir ledsen när jag inte kan följa med på olika saker för att jag har för ont, men samtidigt vet jag att jag måste hushålla med mina krafter.
Men det är ingenting att tänka på nu, det tar bara onödig energi! Det blir ju musikal i Karlstad nästa vecka istället!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0