Bra väder och en cykeltur




Hallojs!

Vilket härligt väder det har varit idag!
Det har varit klar himmel och solen har varit framme.
Skönt att det kan vara fint väder på hösten också.

Idag slutade jag kl 15.05. Det är en ganska kort dag tycker jag om man jämför med 16.35.
När jag kom hem så åt jag först och sen vilade jag en stund för att återhämta mina krafter.
  Efter det så tog jag mig faktiskt en cykeltur!
Det var så fint väder och jag kände att jag orkade idag, så då gjorde jag det.
  Jag har inte cyklat på flera veckor nu, och därför är det jättesegt att cykla, speciellt uppför backar!
Har ju tidigare nämt att jag inte bara cyklar med benen, jag tar även kraft ifrån armarna.
Kraften av armarna fick jag verkligen användning av idag när det var för tungt för benen!
  Jag känner inte att det gör ont i armarna nu, men det kan komma i efterskott om jag har otur. Får hoppas att det går bra!


Nu är jag precis klar med mina läxor.
Jag har pluggat lite matte och spelat klarinett.
Jag har en timmes privatlektion imorron med min klarinettlärare, och nu har jag spelat igenom det som jag har i läxa.

En sak som jag tycker är bra med estet( det finns tusen saker till som också är bra) är att man i veckan får spela en timme med den läraren i det instrument/instrumenten man spelar.
  Förra året tog jag lektioner i både gitarr och klarinett en halvtimme vardera i veckan.
Men det här läsåret valde jag att bara spela klarinett för det blev för svårt att ta lektioner i gitarr.
  Jag har svårt att ta ackord för då måste jag trycka ner flera fingrar samtidigt, men i slutet av förra året så spelade jag gitarr efter noter istället. Det gick lättare för då behövde jag inte trycka ner flera fingrar samtidigt.
  För att jag skulle få spela gitarr efter notet så var min lärare tvungen att ändra betygskriterierna. Det tog lång tid att få det fixas och det blev lite problem men det löste sig.
När det kommer motgångar så får man försöka ändå!
Det som inte har ihjäl en stärker en!

Kommentarer
Postat av: Dress Like a Princess

:) vilken härlig dag du verkar haft! underbart att vi har fått ha lite sol med :) såg du idol ikväll?

2008-09-24 @ 21:53:14
URL: http://dresslikeaprincess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0