Hallå hallå!






Hallå hallå!


Nu har himlen verkligen öppnat sig här.
Det blåser och det regnar och är inte alls något trevligt väder.
Bara för att det är höst behöver det inte regna och blåsa, jag vill ha en fin och solig höst!
Och speciellt idag ville jag ha bra väder då jag tänkte cykla!


Förut innan det var sommar och blev jättevarmt cyklade jag ungefär 1 mil varje dag.
Det är bra motion för mig att cykla eftersom att jag inte orkar gå så långt.
På stan är det inte lika jobbigt att gå, för då stannar man upp flera gånger för att kolla på saker.
Att gå en lång sträcka tar hårdare på mig än om jag cyklar.
När jag är ute och går själv och jag blir trött så stressar jag och skyndar mig för att komma hem fortare.
Det låter naturligt att jag skulle få ont i mina ben då, men det är faktiskt nyckelbenen som gör ont! När jag går så gör jag det med hela kroppen och inte med bara benen, och det är i överkroppen jag har mest ont.
Men nu var det cykling jag pratade om.

 Jag planerade förra veckan att jag skulle cykla idag för att jag skulle få vila, och att jag går så sent på måndagar och tisdagar. Därför tyckte jag att onsdag skulle passa bra när jag slutar tidigare.
Men så blev det inte. Då började det regna istället och jag fick ställa in min cykeltur. Jag får se om jag slutar tidigt imorron ( det beror på om jag har sista lektionen eller om jag får en hemuppgift) och om jag kan cykla då. Jag får hoppas på det bästa!

Under sommaren cyklade jag inte lika ofta, dels för att jag under första delen av sommaren sommarjobbade.
När jag hade jobbat klart var det jättevarmt ute och då orkar jag inte cykla eftersom att värmen tar ganska hårt på mig.
Jag har ju även haft problem med min fot och med mina armar och då har det inte passat bra.
Nu hoppas jag på en bra höst då jag kan cykla istället! Jag tycker det är jätteroligt och jag brukar cykla rundan med min bästa kompis Sanna. Det gör det hela ännu roligare att prata med någon samtidigt som man cyklar.
  Om jag ska cykla uppför en backe och jag tycker det är tungt så måste jag få mer kraft än bara den som jag får ifrån benen. Jag tar då hjälp av mina armar, mest högerarmen, och försöker dra mig upp. Det är svårt att förklara, men det hjälper mig att ta mig upp. Resultatet av att jag använder min högerarm när jag cyklar är att jag har fått en muskel där. Förra hösten hade jag jätteont i den muskeln och det var en värk som inte försvann. ( Min värk brukar i vanliga fall flytta runt ganska mycket. Har jag ont i armen så har jag kanske jätteont i ett finger efter 10 minuter.) Det var jättejobbigt och jag fick ett armledsstöd som jag använde på högerarmen. Det hade jag för att lasta av min arm eller tennisarmbåge som det kallas när man har besvär där. Det hjälpte och var jättebra!
 Nu har jag inte ont där på samma sätt som jag hade då. Jag har ont i armen men inte alltid på det stället. Efter att jag ibland har cyklat kan jag känna av armen, men inte på samma sätt som förut.



Så idag när jag inte kunde cykla tröstade jag mig med att foten fick vila i alla fall. Den är bättre nu och gör inte lika ont som förut och det känns jättebra.
 Ikväll klockan 20.00 ska jag se på Idol som börjar idag!
De auditions som dom har är roligast att se tycker jag. Då är det många som inte kan sjunga som gör bort sig och det kan se väldigt roligt ut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0