Home sweet home




Åh va skönt att vara hemma!


Det finns både fördelar och nackdelar med att ha orkester 2,5 timmar efter skolan.
Fördelen är att man kan vila en stund innan man ska iväg, och nackdelen är att man blir för trött för att orka åka iväg igen.
Men när jag tänker på att jag kanske bara ska gå i orkester i två år till innan jag tar studenten så känns det lite ledsamt.
Man får vända på det och se det positiva att man spelar nu varje tisdag för...



... det blir alltid bättre när man väl är där!
Idag spelade vi först två nya låtar som vi ska testa om vi vill fortsätta med.
Den ena var från Narnia och den andra från High school musical. Jag tyckte att låtarna var sådär men de kanske blir bättre med tiden.
När vi hade spelat dom två blev vi indelade i grupper! och fick svara på frågor om vad som är viktigt för att vi ska trivas, vad vi ska ha för mål för det här spelåret i orkestern o.s.v.
Det är nåt som jag aldrig har gjort i någon av dom orkestrarna jag har varit med i, men det är bra att sånna frågor tas upp! Man ska ju ta chansen när man får vara med och bestämma.


Och nu är jag äntligen hemma!
Nu ska jag vila och ta igen mig.
Jag har haft väldigt ont idag både i skolan och på orkestern. Det är jättejobbigt men det är bra att ha någonting annat att tänka på när man spelar eller är i skolan. Att koppla bort värken så mycket som det går är det bästa!
 Det är ju ganska tur med vädret ute än i alla fall  för den "riktiga hösten" har inte börjat än med iskalla nätter och mornar. Får hoppas att det dröjer ett tag till!





Den här bilden tog jag i våras utanför skolan.
Då var det snart sommar och nu väntar höst och vinter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0