Spring Awakening i Karlstad





Idag var ju vi från estetprogrammet på musikalen Spring Awakening i Karlstad! Vi såg på musikalen på Värmlandsoperan på den lilla scenen. I våran utbildning ingår det att vi får åka och kolla på musikaler och operor, konstutställningar m.m. Den här musikalen var jättebra! Den var rolig, det var bra musik och bra skådespelare. 2,5 h lång var föreställningen med en paus och det gick jättefort!

Tiden som musikalen utspelades i var på 1800-talet i Tyskland. Den handlade om ungdomar som var hårt styrda av sina föräldrar, kyrkan och skolan. De alla ville växa upp och ta sig in i vuxenvärlden men det var inte så lätt. Skådespelarna sjöng jättemånga låtar och de hade otroligt bra sångröster! Man blir riktigt avundsjuk på dom som kan sjunga så där bra.
På youtube kan man söka på Spring Awakeing och lyssna på låtarna de sjöng sa en av våra lärare. Gör det om ni vill lyssna på låtarna!

Jag tycker i alla fall att musikalen var jättebra och det tyckte de i min klass också. Det enda som var jobbigt var att jag har haft jätteont i axeln och nacken idag. Det har gått ifrån armarna och upp till nacken. Det är lite bättre nu än vad det var förut idag när vi var i Karlstad. Jag ska sitta med en vetevärmare ikväll för det tror jag kan vara väldigt bra nu när jag har så ont där. Får hoppas att det känns bättre imorron!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0