Sovmorron




Denna skoldag började med sovmorron till kl 08.40 då vi hade samhällskunskap.
Det är härligt med sovmorron då man får sova lite längre än vanligt, och i dag en halvtimme längre än jag brukar.
Om jag börjar skolan kl 08.00 går jag upp kl 05.45. Jag äter frukost, duschar, fönar och fixar håret och sminkar mig. Allt det vill jag göra i ett lungt tempo så att jag slipper stressa.
  Ibland i skolan har jag fått kommentarer om att jag är välfixad i håret och att jag sminkar mig fast jag har ont, och då brukar folk låta förvånade.
För mig är det inte alls konstigt att jag sminkar mig och fixar håret. Jag är som vilken tonårstjej som helst  som vill göra sig i ordning inför skolan. Skillnaden är bara att jag är handikappad och har kronisk värk. Min värk sitter i min kropp och inte i mitt utseende. Samma sak är det med människor som inte känner mig som tror att jag är dum i huvudet för att jag har svårt att gå. Min hjärna sitter inte i mina ben, och mitt handikapp har inte med min hjärna att göra.


Idag efter skolan hade jag orkester för första gången det här läsåret.
Jag slutade skolan 14.30 och orkestern började 17.00 och jag hann inte vila i mellan.
Därför vad jag trött och hade ingen lust att åka till orkestern. Men det var bra att jag gjorde det!
Det känns alltid segt att åka dit, men när man väl är där och man har börjat spela så är det jätteroligt!
Då glömmer man bort att man från början inte ville.
 
Nästa tisdag är det ingen vanlig repetion för då ska vi spela i Nobelhallen med andra orkestrar.
Det är en sittande spelning för oss i orkestern för vi ska inte marschera. Det ska en annan orkester göra som är jätteduktiga på det. När Paradorkestern som jag är med i ska marschera är jag inte med för jag kan inte göra det.
Därför tycker jag att det är roligt när det är sittande spelning och vi får visa upp oss för en stor publik!
Jag berättar mer om hur det gick nästa tisdag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0