Ont i hela kroppen utom...


Som min kära mamma brukar säga:
-Ont i hela kroppen utom snoppen. För det har jag ingen. Hade jag haft en, så hade jag säkert haft ont där med.


Imorse skrev jag att jag hade lite ont i vänstra axeln, men det gick över.
På eftermiddagen idag fick jag så ont i högra axeln så att jag började grina, och det är inte ofta att jag har så ont så att jag gråter.
Jag satt helt normalt, och helt plötsligt så fick jag kramp mellan högra axeln och nacken, och nästan halsen!
Det körde till och gjorde så ont, något sånt har jag aldrig varit med om.
Det krampade ett tag, och sen gick det över, trodde jag. Efter en liten stund hände samma sak igen.
Mamma gick och värmde en vetevärmare åt mig så jag fick ta den om axlarna.
Jag grät för att det gjorde så ont, men sen när det gick över kändes det bättre.
Då gick jag och vilade en stund.
Nu känns det bättre i axeln och nacken, har bara lite ont i huvudet.
Jag hoppas att det inte händer så igen.

Efter att vi hade kommit hem från stan blev vädret bättre och det sken upp lite!
Jag blev cykelsugen men då hände de där med axeln och då kändes det bäst att vila.
Det hade inte varit kul om det hade hänt så när jag hade cyklat.
Men som tur var så var jag ju hemma när det hände!

Vid kl 20.00 blir det att kolla på stjärnor på is, tror jag det heter.
Det är kändisar som är med, och det kan alltid vara kul att titta på!
När jag hör namnet sjärnor på is, så ploppar det upp ett minne från när jag var mindre!
Vi skulle åka till Nobelhallen med skolan och åka skridskor!
Att prova på att åka skridskor var någonting som jag jättegärna ville göra när jag var liten.
Jag förstod att jag inte skulle kunna åka som alla andra, men jag ville ju så gärna prova i alla fall.
Och det gjorde jag!
Jag fick hjälp av min idrottslärare, men det gick inte så bra. Jag ramlade hela tiden och det var jättesvårt.
Men envis som jag var (och fortfarande är) så försökte jag ändå.
När jag såg att jag kunde stå på skridskorna utan att jag höll i någonting, eller att någon höll i mig, så blev jag jätteglad!
Även fast jag inte kunde åka, så var jag glad att jag fick prova.

Kommentarer
Postat av: Alina

stackars:(

2008-10-04 @ 19:52:55
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: sandra

sv; tack så mycket :)

oj, gud så hemskt.,

2008-10-04 @ 19:57:33
URL: http://marinoni.blogg.se/
Postat av: Matilda

Hejsan!

Roligt med en lite annorlunda blogg, precis som min. Är skoj när det inte bara är modefixering, haha. Är det bättre med dig nu? :)

2008-10-04 @ 20:24:12
URL: http://elitcyklist.blogg.se/
Postat av: johanna

Vill du bli veckans blogg i min blogg?

Kommentera då minst 3 inlägg så är du med i lottningen (endast seriösa kommentarer)

CIAO

2008-10-04 @ 21:00:12
URL: http://baarahon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0