Värken ställer till med problem i sociala sammanhang


På grund av min värk så vet jag aldrig hur jag kommer att må en dag.
På morronen kanske jag är jättepigg och inte alls har ont, och på eftermiddagen måste jag kanske vila för att jag har för ont. Att bestämma någonting i förväg som jag ska göra är väldigt svårt, för det kan leda till att jag faktiskt inte kan göra det som jag har bestämt.

Om någon kompis frågar mig om vi kan hitta på något speciellt ett visst datum, så vet jag aldrig vad jag ska svara.
Det är aldrig det att jag inte vill, det är det att jag inte kan för att jag inte orkar.
Jag kanske har en bra period och en jättebra dag med värken när min kompis frågar, men det är ingen garanti för att jag kommer må bra den dagen vi ska hitta på något. Om jag säger ja, vi kan göra det, kanske jag måste lämna återbud till den kompisen för att jag inte mår bra. Istället har jag börjat säga att jag vågar inte lova någonting, ifall jag inte kan då p.g.a värken. Om jag måste lämna återbud till någon och säga, att nej, tyvärr jag kan inte idag. Då blir mina kompisar jätteledsna och besvikna. Och det förstår jag ju, det skulle ju ja med ha blivit! Men jag blir också ledsen, jag mår
jättedåligt av det. Jag får dåligt samvete och känner skuld. Jag kan älta det en hel dag och tänka på att nu blev den kompisen ledsen. Men det är ingenting jag gör för att jag vill göra någon ledsen. Jag försöker förklara hur det ligger till, att jag aldrig kan veta i förväg hur jag kommer att må. Mina kompisar har svårt att förstå det och det gör mig ledsen när de tar det på fel sätt. Först och främst måste jag fråga mig själv hur jag mår och om jag klarar av det.
Det är inte alls lätt att inte kunna göra vad man vill och när man vill för att man har för ont.

Värken ställer verkligen till med problem i sociala sammanhang!

Kommentarer
Postat av: Andrea

Va starkt och bra av dig att skriva en blogg om det du varit med om, jag var men i en bilolycka i februari på motorvägen och har fått en skada i ryggen av de, får inte cykla och träna och massa andra saker längre, har jätte ont fortfarande och läkarna vet inte när det blir bra igen. Känns faktiskt skönt att kunna skriva av sig ibland, de dagar man är mer ledsen än andra!!



Hoppas att du en dag slipper muskelvärk!!

2008-10-12 @ 11:57:25
URL: http://livetsomandrea.blogg.se/
Postat av: Lisa

Bra blogg! Kämpa på.

2008-10-12 @ 12:08:44
URL: http://dubbelbloggen.blogg.se/
Postat av: erika

hej ja håller med älskar blobndinbellas !!!!!

2008-10-12 @ 12:48:17
URL: http://erikasfashion.blogg.se/
Postat av: David

Om det är bra vänner du umgås med måste de ju ha förståeelse för situationen .)

2008-10-12 @ 13:23:06
URL: http://daros.blogg.se/
Postat av: erika

smyckeförsäljning i min blogg!

2008-10-12 @ 13:41:59
URL: http://erikasfashion.blogg.se/
Postat av: Charlotta

Hejsan.



Jag har faktiskt ingen aning om varför hon sitter i rullstol, bara träffat henne några gånger och aldrig frågat faktiskt..

Tycker det är jättebra att du vill hjälpa andra, självklart förstår du ju mycket mer om hur det är att vara handikappad än någon psykolog eller liknande. Tycker det är jättebra att du kan och vill dela med dig av dina erfarenheter :)



Själv har jag inte riktigt bestämt mig ännu.. Ville bli barnmorska ett bra tag, och det kanske blir det tillslut, men har nte riktigt bestämt mig ännu



Kram kram

2008-10-12 @ 14:44:02
URL: http://missbuyalot.blogg.se/
Postat av: Petra

låter inte lätt. men hoppas dina nära och kära förstår dig ändå att du inte orkar alltid. jag har själv lite problem.. kanske inte så allvarliga men jag har känslig mage och folk förstår inte alltid att man inte orkar träffas eller att man inte vill dricka sprit och festa osv... det kan ju bli rätt pinsamt ibland! :P tycker om såna här bloggar som din som berättar om saker man inte vet så mycket om! :)

Hoppas du haft en bra helg!

2008-10-12 @ 14:53:06
URL: http://petras.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0