Söndag


Heej!

Nu sitter jag här framför datorn och bloggar medan jag målar naglarna. Jag brukar göra det på söndagarna, för då har nagellacket börjat flagna lite, och då målar jag på nytt igen. Färgen är rosa, jag har fastnat för den för jag tycker att det blir så fint när det är klart! Jag använde förut en rosa färg från Isadora, men nu verkar det som om den har utgått, men jag hade sån tur att jag hittade en färg från Viva la diva som såg exakt likadan ut! Man ska ha tur ibland, =)

Idag har jag varit duktig och städat mitt rum och gjort min psykologiläxa som jag ska lämna in imorron.
Psykologi är minsann inte ett så lätt ämne som man kanske tror att det är. Läxorna som vi får kräver mycket tid och engagemang. Jag brukar få sitta 1,5 h minst för att göra dem, men då blir det ett bra resultat också.
Jag är envis när jag gör mina läxor, för även om det är svårt så vill jag klara det!
Som igår, då satt jag nästan 2 h och gjorde matte och vissa mattetal var på engelska! Matte är inte det roligaste och inte heller mitt bästa ämne, men jag försöker och jag är envis och då går det bra tillslut! Man ska inte ge upp för lätt.
Bara man har lite tålamod så går det!

Efter att jag hade städat idag som verkligen behövdes, ringde jag till en av mina bästa kompisar som heter Sanna!
Jag frågade om hon hade lust att va en stund, och de hade hon! Så hon cyklade hem till mig. Det var jätteroligt att träffa henne, det var länge sen och vi hade jättemycket att prata om. Det är roligt. Efter en stund så åkte vi ut och cyklade.
Det har varit bra väder här och jag har inte haft så ont idag, så det gick jättebra. Luften var kall ute och när man ska cykla så är det väldigt bra, i alla fall för mig. Jag blir så lätt varm och jag mår dåligt av värmen, och då orkar jag inte lika mycket. Det är därför det är lättare att cykla på tex hösten än sommaren.

Och imorron är det skola igen då och jag börjar kl 08.00.
 Vi ska ha temavecka som börjar imorron där vi inte ska ha våra vanliga lektioner förutom  våra inviduella val, och därför börjar jag kl 08.00. Jag hoppas verkligen att vi inte behöver gå lika länge som vanliga skoldagar, utan att vi får gå hem lite tidigare. Jag får nog ett schema över det imorron. Får hoppas på det bästa!

Nu ska jag gå ner och titta på TV en stund.
Ha en bra söndagskväll!

Kommentarer
Postat av: kitty

Alskar att mala naglarna ! Det ar sa avslappnande !

Kom garna in och svara pa min fraga i min blogg : )

kram

2008-10-13 @ 09:24:41
URL: http://thekittycats.blogg.se/
Postat av: bitte

ha en bra dag

2008-10-13 @ 12:13:28
URL: http://blondiesliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0