Framträdandet


Heej!

Nu kommer jag inte att vara tråkig och säga att jag ska skriva senare om hur det gick med framträdandet.
Anledningen till att jag inte gjorde det förut var för att jag var så trött efter skolan och skulle vila en stund.
Men nu tar jag nya tag!

Jag kom till skolan vid 09.30 då vi skulle börja och mötte min grupp. Det första jag fick göra var att skriva på ett "kontrakt", där det stod alla våra rättigheter som vi hade fixat för att få spela våran låt. Att fixa rättigheter ingick i allas uppdrag att göra för att det skulle vara som på riktigt.
När det var klart skulle vi repa inne i aulan och då bärde de andra grupperna in förstärkare, mickrofoner och instrument till aulan. Jag gick och packade ihop min klarinett och när allt var klart gick vi upp på scenen. Jag var så nervös att jag skakade i både händer och ben, för de andra grupperna satt och tittade på när vi skulle repa. Jag ställde mig bakom ett mickrofonstativ som stod nästan längst fram och vi började spela. Allting gick jättebra, och jag spelade inte fel en enda gång.

Efter att vi hade repat var det lunch. När vi hade ätit fick vi reda på av bildarna att vi inte skulle ha bakåtslickat hår.
Det kändes inte som en besvikelse, utan ganska skönt. Jag hade inte velat veta hur det skulle se ut, haha!
Men vi körde på vit skjorta och slips i alla fall.
När klockan var 12.30 skulle alla in i aulan igen för då började hela redovisningen!
Bildesteterna som var våra managers fick visa vårat skivomslag och en affisch som de hade gjort.
När de hade presenterat oss, var det våran tur att framföra våran låt och vi var först ut!
Men konstigt nog var jag inte nervös alls den här gången när jag skulle upp på scenen.
Då hade jag ju redan stått och spelat på genrepet inför publik, och därför var det inte så farligt den här gången.
Vi gick upp och spelade våran låt och det gick jättebra! Jag spelade inte fel den här gången heller och jag hördes bra i mickrofonen! Jag blev jättenöjd med vårat framträdande och jag hade skitkul! Det kändes bra. Efter det fick vi redovisa våra rättigheter( det var det Stimföreläsningen gick ut på, att vi skulle lära oss om vilka rättigheter vi har) och sen spelade lärarna upp våran studioinspelning som vi gjorde igår. Sen var vi klara och vi fick gå ner från scenen. Tyvärr, kan jag ju säga eftersom att det gick så bra så var det ju lite synd, hehe.
Sen fick vi sitta ner och lyssna på de andra gruppernas framträdanden. De var vädligt bra och underhållande och det blev många skratt! Några grupper hade fått i uppdrag att göra en egen låt, och en grupp skulle göra om en psalm och översätta den till engelska. Alla framträdanden var så bra och det var så roligt! Det här var den roligaste dagen på hela temaveckan.

Efter den här roliga dagen så är det skönt att det är helg nu, tycker jag.
Och när nästa vecka är gjord så är det äntligen höstlov! Det ska bli så otroligt skönt!
Men nu i helgen så ska jag till min syster Malin imorron som fyllde 26 år i onsdags!
Vi ska fira henne med paket och tårta, det kommer bli roligt, =)
Men jag kommer nog bli tvungen att plugga lite i helgen också kanske. Nästa vecka har jag 4 prov att se fram emot!
Det brukar vara mycket innan loven. Men men, det tar jag itu med nästa vecka!

Nu ska jag njuta av att det är fredag!
Ha en bra helg!




Jag när jag var 7 år gammal! Här har jag stått på scen
för första gången med min klass när vi har gjort ett
sångframträdande på skolavslutningen i ettan.
Jag kanske fastnade för musik och framträdanden på
scen redan då!

Kommentarer
Postat av: emilia

sv: ohh tack så jätte mycket, vad glad jag blir :)



neej gud vad jobbigt, över en natt bara. Fick en tår i ögat när jag läste det, shiit.



din blogg ska jag följa, mycke över att du redan har övertygat mig. Vart fångad, tyckte din blogg var mycket bra.



kram

ha en bra helg

2008-10-17 @ 22:12:28
URL: http://lifeisajoke.blogg.se/
Postat av: Louise

Ja det tycker jag absolut att du ska göra!

Du är säkert jätte duktig! :)



Ah okej! Vad roligt! :)



Händer imorgon då gumman?

Puss!

2008-10-17 @ 23:49:42
URL: http://lowice.blogg.se/
Postat av: Lina

svar; vad kul att du tycker det! :D jag blir verkligen jätte glad när jag får höra sånt! =)



jag måste säga att jag vart faktiskt rätt så rörd av det du skrev. jag kan tänka mig att du har tvingats att gå igenom mycket jobbigt och kämpat som bara den. och det verkar ju som att allt kämpande har i alla fall gett med sig lite och det lär säkert bli bättre och bättre ju mer du kämpar.

så, go for it girl! jag tror i alla fall på dig =)

2008-10-18 @ 00:29:29
URL: http://linaloefqvist.blogg.se/
Postat av: Evelina

Svar: Vad bra :)

2008-10-18 @ 10:09:41
URL: http://evvvelina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0