Temavecka


Hallå hallå!

Temaveckan som började idag, blev faktiskt bättre än vad jag trodde!
Jag trodde ( som säkert många andra) att det kanske inte skulle bli så där jättekul, men nu känns det bättre.
Skoldagen började  först kl 8.00 med psykologi. Efter det skulle vi gå till Kulturskolan som ligger ganska nära våran skola, för där skulle alla ester samlas för att ha klassråd och även få reda på vad vi ska göra den här veckan.
Det var hemligt innan, så ingen visste vad det handlade om.
Först blev vi indelade i grupper där det var blandat med ettor, tvåor, treor och bild och musikesteter. Sen fick vi dra lott om ett "uppdrag" som varje grupp skulle få. Våran grupp fick ett uppdrag där vi skulle göra om en rocklåt till en dansbandslåt. Vi ska göra om låtens engelska text till svenska, och leta reda på noter och ackord och spela låten själva.
Låten ska framföras live och spelas in på skiva. Vi ska göra ett skivomslag där vi är med på bilden, och vi ska ta reda på alla rättigheter som man har. Tex om man får göra om en engelsk text till svenska, och om vad man får heta och så vidare. Det ska vara "som på riktigt", som lärarna sa.
Vi musiker i gruppen ska stå för låten och göra klart den, och bildarna ska bestämma hur våran bandlogga ska se ut, hur vi ska vara stylade på skivomslaget och sånna saker.
Nu har vi i våran grupp bestämt att vi ska göra om Kiss's låt I was made for lovin' you och göra den dansbandsaktig.
Vi ska ha med elbas, elgitarr, trummor, piano, sång, och jag ska spela klarinett!
Jag tror att det kommer bli bra när allting är klart, för det ska redovisas på fredag.
Min slinga som jag ska spela har jag jobbat lite med nu när jag har kommit hem, jag måste skriva om alla noter så att det passar för min klarinett och dem som ska spela till. Repa mera med gruppen ska vi göra imorron!

Det var tänkt att vi skulle gå till kl 16.00 idag, men min grupp gjorde upp om att vi skulle sluta vid 15.00 istället för vi kände oss bra förberedda inför imorron. Jag var väldigt trött när jag kom hem, och jag fick lägga mig och vila. Jag har haft ont i armar och händer, och axeln och nacken idag. Det har blåsit väldigt mycket ute idag, kanske har varit därför för vi har varit ute lite grann. Men när man håller på med någonting roligt och koncentrerar sig på någonting annat så glömmer man bort värken. Det är väldigt bra!

Nu ikväll blir det att kolla lite på TV. Vet inte om det är något bra att se, men något blir det väl i alla fall.
Imorgon börjar vi kl 9.30 så vi har sovmorron. Det känns jättebra!




Kommentarer
Postat av: Dress Like a Princess

jasså har han? vad roligt :) han är grym!!

2008-10-13 @ 19:59:38
URL: http://dresslikeaprincess.blogg.se/
Postat av: Nina

svar: hej sötnos & tack så mycket för din kommentar!!! :)



bra blogg!

kramar/nina

2008-10-13 @ 22:18:38
URL: http://totalflopp.blogg.se/
Postat av: Dress Like a Princess

Aa jag håller med dig :)

2008-10-14 @ 08:35:05
URL: http://dresslikeaprincess.blogg.se/
Postat av: Mimmi

Godmorgon! :)

2008-10-14 @ 09:53:04
URL: http://bubbelsnubbel.blogg.se.
Postat av: Nina

haha rolig bild:)

2008-10-14 @ 12:52:36
URL: http://totalflopp.blogg.se/
Postat av: Louise

Tack gumman! Det värmer massor att höra

Din är också väldigt intressant. :)



Puss!

2008-10-14 @ 13:24:42
URL: http://lowice.blogg.se/
Postat av: Ida Björck

svar: så lite så :)

2008-10-14 @ 15:31:58
URL: http://idahbjork.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0