Prov



Hallå där!

Nu har jag precis slagit igen matteboken för idag. Jag har pluggat jättelänge och jag orkar inget mer nu!
Anledningen till att jag har pluggat så mycket matte, är för att jag har prov i matte B imorron på algebra och funktioner.
Provet börjar kl 8.00 och vi får skriva tills kl 10.30. Det är bra med mycket tid!
Alla andra program som också ska ha provet, ska sitta i aulan men jag får sitta i ett klassrum så att jag får min special stol att sitta på. Det känns bra, för annars kanske jag får ont i ryggen och då är det svårare att koncentrera sig på provet. Och så är det självklart skönt att slippa bli störd när alla andra ska resa på sig och gå ut!

Idag slutade jag skolan kl 16.20. Det är alltid så långa dagar på måndagar, usch! Men efter veckans gång så blir det bättre, för då får jag längre sovmornar i alla fall. Idag på klassrådet som var den andra lektionen, var min arbetsterapueft där! Vi hade bestämt att hon skulle komma, för hon skulle göra lite inställningar på min stol, och så fick jag ett armstöd!
Det armstöder jag fick, hängde man på bänken och det var i samma höjd som när man har en dator framför sig.
Jag får så ont i mina armar och om jag har armarna på bänken så blir dem avlastade och då gör det inte lika ont!
I skolan får vi jobba mycket med datorer, och då är det skönt att ha armarna i samma höjd som datorn.
Men jag har fortfarande problem med nacken och axeln. Idag har jag haft väldigt ont i nacken när jag har suttit i bänken. Jobbigt att det aldrig ska ge sig någon gång. Men ibland är det bättre, och ibland är det sämre. Jag får vara glad för att det inte är dåligt alla dagar i alla fall!

Imorron kväll vid kl 18.00 ska jag till Bregårdsskolans aula och spela med orkestern!
Förut för några veckor sen, har jag skrivit om en uppsatstävling som alla 2:or på gymnasieskolorna här har deltagit i, och skrivit om Alfred Nobel. Imorron ska dem 10 eleverna som har vunnit och skrivit bäst uppsatser få sitt pris, och då ska vi i orkestern spela! Jag har ju inte spelat med orkestern på några veckor nu, för att jag har varit på röntgen, mått dåligt, haft temavecka och såna saker, men nu kan jag äntligen vara med igen. Det känns roligt!
Jag slutar ju skolan 15.45 imorron, men eftersom att vi inte ska vara där förrens vid 18.00, så hinner jag vila en stund före. Det är väldigt uppskattat, vill jag lova!

Nu ska jag gå ner och titta lite på TV!
Jag orkar inte plugga något mer idag.
Men nu i veckan har jag 4 prov!
Imorron är det Matte B prov, på Torsdag Idrott&Hälsa prov och svenska prov och på Fredag Naturvetenskapsprov.
Skönt att det bara är den här veckan kvar, och att det är ett välförtjänt lov sen efter det!

Ha en bra måndagskväll, allihopa!

Kommentarer
Postat av: jennnie

sv: vad kul :) nej jag har inte heller så mycket planerat, kanske träffa släkten och va med kompisar och sånt där :)



jaha, brukar du få det ofta? vad jobbigt:/

ha det bäst! puss!

2008-10-20 @ 20:29:00
URL: http://sennie.blogg.se/
Postat av: Lily

Jag jobbar som Visual merchandiser (dekoratör) på stadium. Så det är mycket slit =D

Dagen har varit bra, har varit i en annan butik och hjälpt till idag så det har varit skoj. Lycka till på provet! Kram

2008-10-20 @ 20:31:55
URL: http://surfbus.blogg.se/
Postat av: emma

va duktigt :) jag har också pluggat matte och annat :)

jobbigt med 4 prov på en vecka :o de borde sprida ut dem mera

2008-10-20 @ 20:35:52
URL: http://emmadowntown.blogg.se/
Postat av: Johanna

det låter bra de. Jag har haft de bra i helgen med

2008-10-20 @ 20:40:15
URL: http://scorpiongirl80.blogg.se/
Postat av: jennnie

sv: ja det låter jobbigt :/ uscha.. men kul när du mår bra! hoppas allt blir bättre!

kram!

2008-10-20 @ 20:54:27
URL: http://sennie.blogg.se/
Postat av: Louise

tihi aa det är skoj!

Det är en dvärgpudel & terrier/popilion! :)



Vad har du gjort idag då?



Puss!

2008-10-21 @ 00:06:23
URL: http://lowice.blogg.se/
Postat av: Linda

SV: Du verkar vara en förnuftig och mart tjej. Hur är det med dig.. Sovit gott? Kram

2008-10-21 @ 00:42:41
URL: http://loserangel.blogg.se/
Postat av: Emma

Svar; Åh sååå roligt! Jag hade velat lära mig spela piano.. :)

2008-10-21 @ 08:56:34
URL: http://queenemmsa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0