Underbara fredag!


Underbara fredagen, är här igen!
Som jag alltid brukar säga, veckans bästa dag!


Fredagar betyder en kort skoldag, från kl 09.35-10.45. Kan det bli bättre? Få sovmorron, och ändå sluta tidigt.
Det känns skönt att gå till skolan, och veta att man får gå hem tidigt, att man inte behöver stressa, och att man inte har något skolarbete som man absolut måste göra för att man har så mycket annat som ligger och väntar på att bli gjort.
Det är det absolut bästa med fredagar, och att man kan ta lungt resten av dagen och i två dagar framåt!

När jag kom hem från skolan idag, så började det att snöa ute! Och ganska ordentligt också, för den delen.
Det vräkte ner snö och det blev genast grått ute. Sen efter en stund avtog snöandet lite, och himlen blev blå.
Just nu i skrivande stund tror jag inte att det snöar. Det är kallt ute också! Det var minusgrader i morse, och när jag kom hem också. Usch, det är inte roligt med kyla, men får hoppas att den här snön som kom idag inte slaskar bort, för om det fryser på igen så kommer det bli jättehalt! Halt tycker jag redan att det är ute, det är läskigt att gå för man vet aldrig om man går på en hal fläck, innan man ligger där på alla fyra och ska försöka ta sig upp.
En sak som kan göra mig irriterad är när det inte är sandat överrallt heller. Det kan vara jättehalt, men det är inte sandat för det. Tänk va många det kunde vara som kanske skulle kunna hålla sig kvar på benen om det i alla fall var lite sand.
Jag är jätterädd för att ramla ute, för jag har ju svårare att ta mig upp än vad andra har, och speciellt om jag är själv och inte har någon hjälp. Men om man ramlar så kan det ju gå så illa, man kan stuka foten och bryta sig och andra saker.
Nu ska man inte tänka det värsta, men det är såna saker som jag är rädd för. Man behöver inte vara handikappad för att ramla ihop. Men det är aldrig roligt när det inträffar!


Den här bilden tog jag när jag kom hem från skolan.
Frostiga löv, som efter en stund blev täckta med snö.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0