Allt bra framför oss


Tjingeling!

Sitter här vid datorn och filar naglarna blanka medan jag lyssnar på lite musik och tar det lungt!
Är jättetrött nu känner jag, så därför satte jag på lite musik för att piggna till lite tänkte jag!

Skoldagen idag var kort, hade min härliga sovmorron till kl 10.25 och slutade redan efter fyra timmar vid 14.25 för att vi inte har inviduella val nu. Några mer som säkert tyckte att det var skönt med en kort skoldag idag, var nog mina klasskamrater som var i Stockholm och såg på Hamlet på Dramaten! De kom hem jättesent igår, och somnade inte förrens vid kl 03.00 någon gång, och var tvunga att gå upp idag och gå till skolan. Men alla började nog inte vid 10.25 som jag, utan kanske lite senare, för jag har min klarinettlektion då! Och idag började vi att spela lite jullåtar, det var roligt.
 Men tillbaka till ämnet, de var ju och såg Hamlet igår och de tyckte att den var jättebra! Det var faktiskt en del kända skådespelare med i pjäsen. Jag kommer inte ihåg namnet på alla, men några har i alla fall varit med i Beck.
Roligt att se dem på riktigt och inte genom rutan! De hade även fått tid i Stockholm till shopping och annat, och det blir man ju lite avundsjuk på. Det finns så mycket affärer där, men jag tror ändå inte att jag hade orkat gå med i alla fall.
Jag kommer ju till Stockholm andra gånger, så det finns ingen anledning till att sörja!

Imorron är det fredag igen, och den här skolveckan är slut. Det känns nästan bara som att man går måndag, onsdag och sen är det fredag och veckan är slut! Jag förstår inte vart dagarna tar vägen. Men skönt är det i alla fall, vi kommer bara närmare och närmare jullovet! Åh, vad det ska bli skönt! Då har man tid att vila upp sig på, och göra roliga saker!
Och sen börjar vårterminen, och det blir ljusare och ljusare ute för varje dag som går, och sen kommer den underbara sommaren tillbaka! Åh vad jag längtar! Fast riktigt så snabbt går det kanske inte, vi är inte där bara för att vi knäpper med fingrarna. Men nästan! Alla vet ju att vårterminen går fortare än höstterminen (i alla fall känns det så) och att det är mer lov och lovdagar då, och att man får vårkänslor (och kanske andra känslor ;)) och att det är lättare att gå upp på mornarna när det är ljust ute. Så vi har allt bra framför oss, faktiskt!
Och inte att förglömma, min 18-års dag i mars! ;)

Kommentarer
Postat av: Chacha

tack! hm jag vet inte men jag vill inte ha några röda pigment i mitt hår så får nog göra en avfärgning ist :)



ja super kul :)

en som vi har skrivit den själva ;)

krams!

2008-11-27 @ 20:55:07
URL: http://spellme.blogg.se/
Postat av: natta

sv:ja,last christmas är en klassiker!

allt väl?:)

2008-11-27 @ 23:33:08
URL: http://nathaliesaviluoto.blogg.se/
Postat av: Moni

tjo, händer de nått skoj i helgen? kramizz vännen

2008-11-28 @ 14:14:05
URL: http://monkann.blogg.se/
Postat av: Louise

Precis! Det är ju snart lov och allt! :)



Ah okej! Jag ska packa hela helgen. Allt ska packas ner. Jobbigt!

Man har ju hur mkt saker som helst ju! :O



Puss!

2008-11-28 @ 15:23:55
URL: http://lowice.blogg.se/
Postat av: natta

jag fyller 18 i april :D vilket datum fyller du?



sv:bättre.börjar bli frisk:D

2008-11-28 @ 18:30:43
URL: http://nathaliesaviluoto.blogg.se/
Postat av: natta

sv:21:a:)

2008-11-28 @ 18:38:20
URL: http://nathaliesaviluoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0