Bra dag


Heej!

Vilken bra dag det har varit idag, jag började kl 10.25 och slutade 14.25! Det är en alldeles lagom skoldag tycker jag, bara 4h. Och det som gör den här dagen ännu bättre, är att jag inte behöver sitta med några läxor idag!
Det ända som jag har gjort är att träna in redovisningen i naturkunskap som vi har imorron, där vi ska redovisa om parasiter där jag har valt att arbeta om binnikemasken. Mer än det har jag inte gjort, det kan inte bli bättre! Att i alla fall få en dag som man inte behöver sitta med läxor och plugga! =)
Och imorron är det fredag! Det ska bli jätteskönt med helg igen, den här veckan har gått så fort!
Har verkligen varit en bra vecka, eftersom vi var lediga i måndags. Då blev inte veckan lika lång och jobbig.
En extra dag att vila och samla nya krafter på är aldrig  fel!

Och nästa vecka är det musikuppspelning för alla 2:or och 3:or på estet-musik programet.
Det innebär att alla som spelar B eller C kurser på sina instrument, ska spela upp för alla de andra esteterna och musiklärarna. Eftersom att jag går i 2:an nu, så har jag aldrig gjort det förut, och det är lite nervöst men samtidigt inte.
Jag ska spela en låt  som heter The entertainer ut filmen Blåsningen!
Låten har jag spelat upp förut i andra samanhang, men aldrig för de andra esteterna och det är lite nervöst med själva framträdandet. Men jag vet att det kommer att gå bra, så jag har ingen anledning till att vara nervös. Men som vanligt så är man ju det ändå. Men då känns det så skönt efteråt när man vet att man har klarat det och det är gjort!
Låten som jag ska spela är tvåstämmig, och därför frågade jag om min klarinettlärare ville vara med och spela andrastämman, för då blir låten mycket bättre! Och det ville han, och det var okej för de andra musiklärarna också.
Men till det ska vi få komp av en annan musiklärare på piano! Jag tror att det kommer bli jättebra och roligt.
Det blir roligt att se vad de andra esteterna ska hitta på att spela, för alla är ju så grymt duktiga!
Det blir till att vänta och se på tisdag! =)






Musikuppspelning på tisdag för alla estet 2:or och 3:or

Kommentarer
Postat av: Katja

Tack sötis :)

2008-11-14 @ 15:04:27
URL: http://candygal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0