Kalas hos min mormor


Hejsan!

Idag är det söndag igen, och tredje advent!
Nästa söndag är det fjärde advent, så nu är det inte långt kvar till julafton!

Idag har vi varit hos min mormor och firat henne, för hon fyllde ju år igår på Lucia!
Vi kunde ju inte fira henne igår för att alla inte kunde komma då, men idag kom vi.
Min syster Malin och hennes sambo Adde var där, och min morbror och hans tjej, det var jättetrevligt!
Adde har också nyss fyllt år, så vi passade på att fira honom också.

När vi kom hem från kalaset, så har jag gjort lite läxor. Vi har inlämningsuppgifter i svenskan att göra, och nu är jag färdig med dem! Nu har jag troligtvis inga mer läxor innan lovet, det är så otroligt skönt! Det enda som är kvar nu, är en redovsning på onsdag i kulturhistoria och svenska. Sen är det inget mer. Och på torsdag har jag inga lektioner, för min klarinettlärare skulle spela på sjukhus och ålderdomshem sa han, så då har vi ingen spelning. Jag har ingen idrott&hälsa lektion heller, för vi har inget mer att göra där nu den här terminen. Men helt ledig är jag inte, för vi har någonting som heter Bästivalen på våran skola som alla ska kolla på! Till Bästivalen kan man anmäla sig om man vill göra något framträdande, som att spela och sjunga. Jag var inte på det förra året för då mådde jag inte bra, men då var två av mina kompisar med! Jag var ledsen över att jag inte kunde se dem, men i år får jag kolla på bästivalen i alla fall!
Och på fredag är det ju julavslutning! Jag har längtat efter den jättelänge nu, och äntligen är den här!
Det ska verkligen bli skönt att gå på jullov! =)

Imorron har jag min sista psykologilektion, och vi börjar kl 08.00. Känns jobbigt att börja så tidigt och gå så sent på dan, men eftersom att det bara är den här måndagen nu så gör det ju ingenting!
Nu ikväll blir det till att ta det lungt och titta på TV!
Ni får ha det så bra allihopa, så hörs vi imorron!

Kommentarer
Postat av: Mimmi

svar: Haha ja precis, ingen i klassen varkar speciellt glad med sitt val av bok faktiskt.

2008-12-14 @ 19:35:52
URL: http://bubbelsnubbel.blogg.se/
Postat av: Chacha

mm :)!

kram kram

2008-12-14 @ 20:34:42
URL: http://spellme.blogg.se/
Postat av: LIFE BY Marielle

Redan tredje advent.. sjukt :/



Kolla in mitt inlägg om linser, nu får alla som bloggar linser hem gratis. vilken färg väljer du? kram!

2008-12-14 @ 22:57:01
URL: http://mariellem.blogg.se/
Postat av: johanna

sv: tack så mycket!!

2008-12-15 @ 00:47:05
URL: http://kohanna.blogg.se/
Postat av: linda

mysigt med kalas :)

2008-12-15 @ 17:11:07
URL: http://lindanord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0