Första december



Hallå!

Idag är det första december, och nedräkningen till julafton och jullovet har börjat!
Idag åt jag första chokladbiten i chokladkalendern ( ja, jag har en sån än, det växer man aldrig ifrån) och det är bara 23 stycken kvar innan det är julafton, och 18 kvar tills jullovet. Nu har nedräkningen verkligen börjat!
Imorse när jag gick upp, så snöade det lite ute! Blev glad, för det blir så mysigt då och allting känns så mycket juligare på något vis. Tyvärr regnade den bort under dagen, men jag tror det ska snöa någon mer dag i veckan, så får hoppas att den stannar kvar!

Idag hade jag sovmorron till 09.40, och det var jätteskönt! Passade på att njuta, för nästa vecka börjar vi kl 08.00 när psykologin börjar igen. Men i alla fall, när jag satt och åt frukost så tittade jag på första avsnittet av julkalendern, för vi har TV i köket. Årets julkalender heter Skägget i brevlådan, och den var inte alls bra!
Jag tycker synd om alla barn som har längtat ett helt år efter julkalendern, och sen får se den här som är världens bevikelse. Jag brukar inte titta på julkalendern längre, men idag såg jag ju första avsnittet och kan jämföra den med andra julkalendrar som jag såg när jag var liten. Inget slår Mysteriet på Greveholm och Julens hjältar tex, och absolut inte den här julkalendern som är nu. När vi var mindre var det mycket bättre julkalendrar, barnen som kollar på dem nya som är nu, vet inte vad dem har gått miste om. Och tur är väl det kanske. Eftersom att man är äldre så tycker man ju inte att barnprogram är roligt längre, i alla fall inte jag, men jag tycker att de barnprogramen som är nu, inte alls är lika bra som när vi var små. Så på den här punkten, så var det faktiskt bättre förr. Det tycker i alla fall jag. Vad tycker ni? Vilken är eran favoritkalender?































Första december idag! Bild från google

Nu ska jag gå ner och vila en stund och ta det lungt.
Har inte haft så jätteont idag, bara i nacken för den spänner sig av sig självt, inte alls skönt.
Nu blir det att läsa veckans nr av Sofis Mode och titta på TV.
Ha en fortsatt bra dag!
så att det nästan blir kramp.

Kommentarer
Postat av: Louise

Jaha okej! Vad roligt! :D

Västerås är verkligen en härlig stad.



Haha i know! Känns inte alls bra att snart bli tvungen att packa ner den! :S



Puss!

2008-12-01 @ 21:15:20
URL: http://lowice.blogg.se/
Postat av: Carro

=)=)

2008-12-02 @ 11:29:48
URL: http://sandraocarro.blogg.se/
Postat av: Helena

Håller med om att julklaendern inte alls är bra! Inget slår kalendrarna från när man själv va liten..det SKA vara snö & juligt i en kalender, inte en vit/grå stel tråkig miljö som nu..

2008-12-02 @ 15:50:00
URL: http://helenabengtsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0