Äntligen jullov


Nu är det äntligen jullov, som jag har längtat!
Ett nästan tre veckors lov väntar, och det känns helt underbart!

Idag började vi skolan som vanligt vid kl 08.35 och hade den första lektionen som var naturkunskap. Jag hade ju hoppats på att vi skulle få lite längre sovmorron, men det fick vi inte. Men första lektionen var inte så jobbig, vi pratade mest om jul och traditioner blandat med rymden som vi höll på och arbetade med förut.
När vi hade första lektionen, gick alla esteter upp till bildsalen, för vi skulle ha en gemensam avslutning där!
Vi satt och fikade, och hade julklappsbyte. Lite lustiga presenter var det ju, som tex toapapper av alla saker man kan välja att köpa, haha! Men är man bland esteter, så blir man inte förvånad. Haha!

Efter att vi hade varit uppe i bilden, gick vi ner till aulan! Alla i hela skolan skulle samlas där, för vi skulle lyssna på rektorernas tal, och lite musik som några esteter stod för! En av dem som spelade på avslutningen, var min bästa kompis Chenfei, och en tjej som heter Madelene som går i estetettan! Chenfei spelar piano, och jag har nog aldrig hört någon som spelar lika bra piano som hon gör! Hon har spelat många gånger för mig, och jag tycker att det är lika bra varje gång. Hon är verkligen skitduktig på piano! Madelene spelade cello till, och hon spelade också skitbra! Och det passade så bra till varandra, det var verkligen jättefint. De spelade en japansk låt som är filmmusik, och den var jättefin!
När de satt och spelade i aulan, så satt alla helt tysta och lyssnade. Det var roligt!
Efter Chenfei och Madelenes framträdande, pratade rektorn lite och en av våra utbytesstudenter på skolan kom upp på scenen och pratade! Hon har varit här i Sverige i ett år nu, och ska åka hem igen till Nya Zeeland. Så hon höll ett tal, fint var det! Lite senare så var det en till estet som spelade piano, och sen blev det ett sång och dansframträdande!
Det var en tjej från estet som sjöng All I want for christmas is you, hon sjöng jättebra! Och bakom sig hade hon dansare som dansade till.
När alla framträdanden var klara, fick vi gå från aulan och ta jullov!

Men innan jag och Chenfei åkte hem, så böt vi julklappar med varandra! Jag fick ett par skitsnygga och coola örhängen från henne, jag blev jätteglad för dem! De var jättefina, det var roligt!
Sen skjutsade vi hem henne innan vi åkte hem. Får träffa henne någon dag på jullovet igen!
Och imorron ska jag träffa Sanna, då ska vi byta julklappar! Det ser jag också fram emot, det ska bli roligt!

Kommentarer
Postat av: Perfektion by Emma

- va härligt, då önskar jag dig en trevlig helg. Kram

2008-12-19 @ 21:05:51
URL: http://perfektion.blogg.se/
Postat av: Louise

Vad härligt med lov nu gumman!

Händer det något skoj i helgen?





Puss!

2008-12-20 @ 02:29:27
URL: http://lowice.blogg.se/
Postat av: Chacha

varsegod sötnos!

så bra, du var verkligen värd den tycker jag :)

KRAM på dig

2008-12-20 @ 13:50:51
URL: http://spellme.blogg.se/
Postat av: Chacha

vad skönt att höra:)

jo tack det är bra med mig också :)!

kram

2008-12-20 @ 14:07:40
URL: http://spellme.blogg.se/
Postat av: LIFE BY Marielle

Härligt med jullov,tänkte säga nyår;) kram!

2008-12-20 @ 15:29:49
URL: http://mariellem.blogg.se/
Postat av: chenfei

Hej min bästa kompis!!!;)

vad söööt du e:) tack för din present oxå!du vet precis vad jag vill haha<3

vi får träffa snart!puuuuuuuss<3

2008-12-21 @ 13:19:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0