Äntligen är det fredag!




Äntligen är det fredag och helg och denna vecka är gjord i skolan.
Måndag-onsdag var vanliga skoldagar, men igår (torsdag) var alla Musik och Bild-esteter på lära-känna-varandra-läger i Kilsbergsgården!
  Varje år åker hela estetprogrammet till en gård där man umgås och lär känna varandra i två dagar. Man blir indelade i grupper där man lagar mat och diskar tillsammans och gör olika övningar.
I år skulle vi jobba i grupper och göra en föreställning på 10 minuter som vi skulle spela upp för de andra. Temat var världen. Vi fick flera timmar på oss att komma på vad vi skulle göra. Vi i våran grupp hittade på en berättelse, skrev en sång med piano och gitarr och gjorde kullisser. 
  När vi hade tränat in vårat framträdande så var det fika och sen senare på kvällen grillning! Mysigt att stå och grilla alla tillsammans. Det som förstörde det hela var att det började regna fast det från börjar var klar himmel. Då gick vi in istället.
 




Efter grillningen var det dags att visa upp våra framträdanden! Det blev mycket skratt och alla var jätteduktiga.
När alla hade visat upp sina bidrag var det en jurry som bestod av lärarna som skulle bestämma vilken grupp som var bäst. Det hela slutade med att min grupp kom 2:a!
Den gruppen som vinner får skriva sina namn på ett band som sitter på en kägla, och de som kommer 2:a får också skriva sina namn på ett band fast det sitter på en träbit. På banden står det namn på andra esteter från tidigare år, så det är roligt att få skriva upp sitt eget namn där.
 
Senare fick vi reda på att vi skulle få se en musikalisk överraskning! Det visade sig att musiklärarna på kulturskolan skulle spela upp några låtar för oss. Det var blandade låtar med jazz, pop och rock. Duktiga var dom!
När den överraskningen var slut  skulle jag åka hem. Jag hade kommit till Kilsbergsgården senare än dom andra för att jag skulle orka vara kvar så länge som möjligt. Det blir väldigt jobbigt för mig att orka med min värk, och jag får mer ont på kvällen när jag har hållt igång en hel dag. När jag är hemma kan jag slappna av lättare än när jag är på ett ställe där det är mycket liv. Det är alltid skönast att vara hemma när man inte mår bra.


Idag har jag fått ledigt och tagit det lungt. Resten av esteterna sov över igår och kommer hem idag.
Jag har vilat och haft ganska ont idag. Min fot gör fortfarande ont och jag stod mycket igår och det känns idag.
Det är väldigt skönt att det är helg nu och att jag fick idag som en extra ledig dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0