Höst





Det känns att hösten börjar komma nu. Det är fortfarande fint väder ute, men luften är kyligare. Det nästan luktar kallt tycker jag.  Jag vill ha vår och sommar året om! Varmt och skönt, det är bäst. Jag har mer ont på höstern och vintern och därför gillar inte jag dom årstiderna. Men det blir snart vår och sommar igen.


Idag har jag mest tagit det lungt och vilat min fot. Jag skulle egentligen ha följt med en kompis på marken i Nora, men eftersom att foten gjorde för ont fick jag tyvärr säga nej. Jag ska till Örebro imorron och köpa nya skor, och då är det viktigt att foten fungerar och att den inte är överansträngd.
Så idag har jag städat mitt rum lite och spelat klarinett! Jag har inte spelat klarinett på hela sommaren. Då gjorde jag andra saker och ville inte sitta inne och spela. Men idag gjorde jag det. Och på tisdag börjar orkestern igen efter sommaruppehållet. Jag är med i Paradorkestern och vi repar varje tisdag inför spelningar som vi har. Det är roligt att vara med i en orkester, att spela med så många andra och spela upp det vi kan för en publik. Orkestertiden är vid kl 17.00 efter skolan, och det är jobbigt för efter skolan är jag så trött. Jag brukar vila när jag kommer hem för att samla krafter och orka med resten av dagen. Förra året, i ettan, då hade jag några timmars hål innan orkestern, men i år har jag inte lika långt hål emellan. Men schemat brukar ändras i några veckor efter skolstart, så vi får väl se hur det blir.
Jag spelar också akustisk gitarr. Förra året innan jul köpte jag mig en ny gitarr. En Fender CD-60, stålsträngad.
Eftersom att jag har väldigt ont i mina händer så gör det ont att trycka på flera strängar på samma gång när man spelar ackord. Och eftersom att jag kan noter som jag lärde mig när jag var åtta år, så spelar jag gitarr med noter! Det fungerar mycket bättre. Det känns bra.
  Varit och hyrt film har jag också gjort idag. Det brukar vara dåligt på TV på lördagar, så vi åkte och hyrde film istället. En film kollade jag på nyss, 27 dresses. Den var lite förutsägbar men annars var den faktiskt bra.
Vi hyrde två stycken filmer till men dom kommer jag inte ihåg namnet på. Får hoppas på att dom också är bra!






Klarinett

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0