Nu har skolan börjat igen








                                                                             

                                                         





För en vecka sedan började skolan igen efter ett 10 veckors långt sommarlov. Det kan verka länge när man ivrigt väntar efter skolavslutningen, men när det är en vecka kvar av lovet så känns det som att sommaren har gått jättefort!
  Den här sommaren jobbade jag för första gången. Jag sökte ett jobb som jordgubbsförsäljare och jag fick det!
I fyra veckor stod jag utanför Coop Forum och sålde. Det kändes som långa och sega veckor och man ville vara på stranden och läsa i en solstol, men det gick ganska fort ändå. Efter dom veckorna började mitt sommarlov "på riktigt" och då var jag med mina kompisar, solade och badade, var på Rix Fm i Örebro och i Stockholm och hälsade på min bror Mikael och hans sambo Sonja m.m.
  Resan till Stockholm gjorde vi en helg för ungefär 2 veckor sedan. Det blev tre dagars shopping blandat med ett besök i Katarina hissen och ett besök hos Sonjas mamma där vi blev bjudna på jättegod mat. Det var en jätterolig helg!
Tyvärr så kommer allting som jag gör i efterskott i form av värk, och efter den här helgen även svullna fötter efter allt jag hade gått.
Fötterna svullnade upp väldigt mycket och jag fick jätteont i fötterna. Den vänstra foten gjorde inte lika ont som den högra gjorde. Jag fick ha allsolsprit och bandage på fötterna för att få ner svullnaden.


Nu i skrivande stund är min högra fot fortfarande svullen och jag har ont i den. Istället för bandage smörjer jag nu in min fot med salva.
  Men nu i några dagar har det hänt en annan sak med min högra fot. Jag lider av nervvärk som jag skrev i mitt tidigare inlägg och det kan göra att det tex kittlar och killar i mitt ben eller i min arm, sticker eller bränner m.m. De här senaste dagarna har det även börjat hugga i min vrist på den högra foten. Det känns som ett knivhugg som gör jätteont och gör att mitt ben viker sig. När jag går och det hugger haltar jag till och det känns som om jag ska ramla. Innan hugget kommer känner jag att det gör ont i vristen och jag blir på något sätt förvarnad om att det snart kommer att hugga till, men jag vet inte när.
När min nervvärk inte har hakat upp sig på att hugga i vristen, kan det tex hugga i knät eller låret istället.


Som jag skrev där uppe så har skolan börjat igen.
Vi började förra tisdagen och har nu gått i en vecka.
Det var jätteroligt att träffa alla kompisar och klassen igen som man inte träffat under sommaren.
Att börja 2:an på musikestetiska programmet som jag går, betyder att jag nu har fått några nya ämnen.
Jag läser nu utöver de andra ämnena Ljudteknik, Sceniskt musikprojekt, Samhällskunskap A, Naturkunskap A och psykologi m.m. Psykologi A läser jag som inviduellt val på hösterminen. Jag har inte haft mer än 2 lektioner i det ämnet än, men jag tycker redan att det är ett intressant ämne som jag tror kommer vara väldigt lärorikt! Jag tror även att det kan vara bra att ha läst det när jag efter gymnasiet ska läsa vidare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0