Barnvakt

Hallå bloggen!

Vet ni vad jag har gjort de senaste dagarna? Jag har varit barnvakt! Min supersöta och goa systerson Lowe på 2 år har varit här och vi har haft så himla roligt! Han är verkligen sprudlande och full av liv och vi har inte haft en endaste lugn stund! Vi har lekt i massor, varit i lekparken och hängt i stänger, gungat, åkt rutschkana, ”flygande mattan” och karusell! Vi har varit ute väldigt mycket och busat och haft det jättekul! Lowe är väldigt duktig på att prata också och några ord han ofta säger är ”nej!”, ”Lowe hjälpa” och ”Vill inte”, haha! Men han säger också ”Lowe pussa” och kommer in till mig på morgnarna och säger ”Vakna”. Han är helt enkelt jättego! I onsdags åkte han dock hem till mamma Malin och pappa Adde, vilket känns lite ”tomt-skönt”. Det känns så tomt att han har åkt hem och mamma och jag suckar och säger: ”Åh, lilla gubben då” men samtidigt är det skönt också då det blir lite lugnare och man kan sitta ner en stund och inte hela tiden vara i farten, haha! Men snart får vi se honom igen! För Lowe-abstinensen kommer alltid fort, haha =)

Nu när jag är barnledig är det dags att börja planera Turkiet-resan lite mer! Om 8 dagar (!!) är det dags att sätta sig på planet ner till Alanya i Turkiet för semester i hela två veckor. Åh, det ska bli så skönt och såå roligt! Jag längtar som bara den! Dock känner jag att jag både vill äta kakan och ha kakan kvar – jag vill åka till Turkiet nu men samtidigt ha det kvar så jag kan längta och se fram emot det! Vi bokade ju redan i december förra året så jag har verkligen haft tid att längta och vänta och snart är det dags! Efter resan får jag se tillbaka på alla fina och roliga minnen! Jag har varit utomlands 4 gånger förut, så det här blir min 5:e utlandsresa. Jag har under tidigare resor varit borta under en vecka och aldrig två veckor som vi ska åka nu! Det ska verkligen bli spännande, minst sagt! Jag känner mig som ett barn på julafton när jag skriver det här, haha. Så glad! Som jag har skrivit förut har jag ju smärtproblematik i mina muskler och leder (Fibromyalgi och Ehler Danlos Syndrom) och när jag är utomlands blir min värk mycket bättre, för musklerna slappnar av och sist vi var i Turkiet (2009) hade jag inte ont alls! Då var det 40-45 grader så det är nog vad vi har att vänta den här gången också. HÄRLIGT! (Och väldigt hett...)

Hoppas att allt är bra med er bloggläsare också och att ni har riktigt fint väder och en underbar sommar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0