Lärt mig mycket nytt

Dagens ordspråk: Repetition är kunskapens moder.

Hallå!

Nu har en hel vecka gått som jag har läst på universitetet, häftigt! Jag var där i tisdags på min första dag då jag fick en introduktion till min linje, Medicinska sekreteraprogrammet, och resten av veckan har jag varit hemma för att läsa! Medicinska sekreteraprogrammet är nämligen ett 50% webbaserat program som man läser på distans, och 50% läser man på själva universitetet. Min webbaserade kurs som jag har börjat med den här veckan, heter Hälso-och sjukvårdsadministration. Inom Hälso-och sjukvårdsadministration (HSA) läser man delkurser och min första delkurs handlar om ekonomi. Det är mycket statistik och digram och väldigt mycket begrepp och nya ord som man måste lära sig. För att läsa kursen får man lyssna på föreläsningar på datorn och läsa i den kurslitteraturen vi har. Jag beställde kurslitteratur tidigare i veckan men fick reda på att mina beställningar inte hade skickats förrän idag. Det var verkligen en besvikelse, men då tog jag tag i problemet och lånade den boken vi skulle ha (som jag får på måndag) på biblioteket istället så att jag kan läsa under helgen! Så idag har jag läst en hel del och lärt mig många nya saker, roligt!

Men nu har jag tagit ledigt för idag! Nu orkar jag inte plugga mer så nu ska jag bara ta det lugnt. Imorgon väntas en väldigt rolig dag! Då ska jag åka in till Örebro för att gå på IKEAS stora loppis som de ska ha på deras parkering och givetvis gå in på IKEA, och gå i butiker på Marieberg och se om det finns något roligt! Det ska bli jättekul, ser verkligen fram emot det! Vi ska även möta min syster Malin, hennes pojkvän Adde och deras så söta och goa lilla son Lowe för att spendera dagen med dem! Det kan inte bli bättre, =) Ska ni göra någonting roligt i helgen?

Ha en jättebra fredagskväll och helg, allihopa! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0