Läs inte för långsamt - läs snabbt!

Dagens ordspråk: När en politiker säger att vi sitter i samma båt, så se upp! Det betyder att han är kapten och att det är du som ska ro.

Hallå!

Idag tänkte jag att "Dagens ordspråk" var väldigt passande, för det är både val i år och imorgon har vi prov i samhällskunskap på statsskicket. Kanske ganska långsökt egentligen, men jag tyckte att det passade bra, hur som helst!

På tal om dagens ordspråk, jag vet inte hur länge jag har kört med det på min blogg nu. Det är över ett år i alla fall! Jag tycker att det är riktigt roligt för de alla har någonting att säga. Ibland kan de vara roliga, sanningsenliga som ovan, konstiga eller mitt i prick! Jag tycker i alla fall att det är lite småroligt, hoppas ni också gillar det! =)

Idag har jag inte hunnit med så mycket mer än skolan och läxor! Vi har prov imorgon i samhällskunskap och jag har tränat in det sista på det idag. Det värsta är när det inte alls vill sätta sig, hur mycket man än försöker och hur mycket man än läser. Jag läste i en tidning en gång att om man läste någonting som man inte fick in i huvudet, då skulle man läsa det igen - fast snabbare! Det är tydligen, enligt den artikeln, en anledning till att vi inte får in det vi läser, när vi läser för långsamt. Då ska man prova att läsa snabbare istället! Tyvärr kommer jag inte ihåg varför man skulle göra det just nu, haha. Kanske läste jag artikeln just för långsamt? ;)
Skämt å sido, men när jag inte får in någonting försöker jag göra någonting annat en stund och låta det jag precis har läst sjunka in. Att sova på saken brukar också vara ett bra knep! Har man pluggat på kvällen eller på dagen så brukar det ha sjunkit in efter natten. I alla fall för mig! Funkar ni också så? =)

Nu ska jag titta på TV en stund och sen läsa tidningen CHIC! Den och Sofis Mode är de allra bästa modetidningarna tycker jag. Jag blir alltid så avslappnad när jag läser på kvällarna (måste läsa innan jag lägger mig, kan inte somna annars!) och genom att ta det lugnt laddar jag inför skolveckans sista dag. Och inför lördag! Då jag ska på Lady Gagas konsert! Gaaah!

Ha det jättebra allihopa så hörs vi mer imorgon! =)

Kommentarer
Postat av: Matilda

Efter studenten blir det cykling på heltid och satsning för att nå OS 2012. Själv?

2010-05-06 @ 22:22:03
URL: http://matildamodigh.com
Postat av: Malin

Gillar ditt ordspråk idag, det passar verkligen idagen samhälle.

2010-05-07 @ 08:43:50
URL: http://malintva.blogg.se/
Postat av: georgiias.blogg.se

jaa verkligen :D

ska du på gagas konsert eller? :)

2010-05-07 @ 08:55:24
URL: http://georgiias.blogg.se/
Postat av: Malin

svar: okej, men jag ska prova FLUX ett tag, är det inte bra kan jag ju alltid prova Listerine :P

2010-05-07 @ 09:45:45
URL: http://piinkpiercing.blogg.se/
Postat av: Sabina

SV; jo det är sant ;P

Det går ju som inte att ändra sig heller då man gjort halva :P detär bara att härda;)

2010-05-07 @ 15:44:57
URL: http://saabiina.blogg.se/
Postat av: matilda

hej det var länge sen :D

allt bra?

2010-05-09 @ 14:29:00
URL: http://tildaas.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0