Bra start på veckan

Dagens ordspråk: Man tager vad man haver.

Hallå på er!

Nu blev det sent med bloggningen, men det är sånt som händer när någonting annat tar upp så mycket av ens tid! Det jag pratar om är min bok som jag skriver! Det är så fantastiskt roligt att skriva och jag kan bara inte sluta när jag väl har börjat. Nu när jag skriver i boken blir det lite svårare att skriva om mitt handikapp här, eftersom att jag inte kan samköra texterna. Men det kommer bli bättre! Och dessutom kan ni fråga om det är något ni undrar över, så skriver jag om det! =)

Idag har jag inte varit i skolan. Jag har inte varit sjuk så det beror inte på det, men nu i två veckor ska jag inte gå till skolan. Vi har något som heter Restaurangshowen nu, vecka 10 och 11, men i år ska jag tyvärr inte vara med. Det är jättetråkigt, men anledningen till att jag i år inte ska medverka är för att jag inte mår bra fysiskt - kroppsmässigt. Jag har börjat trappa ned med en medicin som jag ska byta ut som jag har ätit i flera år, och därför reagerar kroppen på det. Jag mår inte alls bra av det, blandat med min värk och jag får ont i huvudet, mår illa, blir svettig och blir stressad och jag känner att min hälsa är viktigare än allting annat. Därför är jag inte i skolan under de här veckora. Förutom på torsdagarna, för då har jag karinettlektion. Så under den här tiden ska jag jobba med mitt projektarbete - som är min bok!

Förutom skrivandet idag har jag varit ute på en promenad! Det har varit så fint väder och även plusgrader! Det var jätteskönt att gå. När jag är i skolan blir jag väldigt trött och får ont eftersom att jag är i gång hela tiden och det kommer i "efterskott" , men på helgerna och så brukar jag gå ut och gå om jag inte gör så mycket för då mår jag oftast bättre. Så det blev en liten runda i vårsolen bland droppande tak och smältande snö. Så skönt! =)

Hur har er start på veckan varit? =)

Kommentarer
Postat av: jessica

Jag bor i Halmstad och hon bor i Kristianstad, så det är ju ca 15 mil mellan. Men det var skönt att komma iväg lite =)

2010-03-09 @ 18:23:30
URL: http://saywhatyouwant.blogg.se/
Postat av: simone

God morgon Marie, hur är det med dig? Kunde ju varit bättre här.. ingen sol, bara grått ute :/

2010-03-10 @ 09:45:13
URL: http://fattybom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0