Vinterjacka mitt i sommaren!

Dagens ordspråk: För lata svin är marken alltid frusen.

Hallå!

Jag känner mig helt dagvilsen nu när det är sommar och både igår och idag har jag varit en dag före. Jag trodde att det var lördag igår och idag har det känt som söndag. Som tur var är det bara lördag idag, dagarna behöver ju faktiskt inte gå alltför fort! =)

Idag har det varit gråmulet och regnigt här! Jag trodde det skulle bli världens åskväder, men än har det faktiskt klarat sig, jag har inte hört något muller än i alla fall (peppar, peppar). De sa nämligen igår på nyheterna att det kunde bli ett sjudundrandes oväder, men än så länge har vädret bara nöjt sig med lite regn. När jag var på affären en sväng idag, såg jag att en jordgubbsförsäljare fick stå ute i regnet och sälja och då fick jag en riktig känsla av nostalgi, haha! För två år sedan var jag nämligen själv jordgubbsförsäljare utanför Coop Forum och då fick vi stå ute i riktigt dåligt väder och sälja och det var inte alltid så kul när det åskade och hade sig. Den sommaren var det väldigt kallt också, så jag kommer ihåg att jag till och med fick ha på mig vinterjacka vissa dagar - och att jag fortfarande frös! Det blir ju kallt när man sitter still och när vädret inte är det bästa blir det ju inte varmare direkt. Men det var hur kul som helst att sälja jordgubbar annars! Fick ju träffa nytt folk varje dag, vara ute och äta hur mycket jordgubbar jag ville! Eller...det sista kanske inte var riktigt sant... Men jag var ju tvungen att smaka på de varje dag så jag kunde svara kunderna på om de var söta och goda eller inte, ;)

Vad har ni gjort idag då? =)

Kommentarer
Postat av: Petra

sv: TAck så mkt för hjälpen.



Om jag inte plattar håret ser man längderna med och gör det något om det är mer självfall på den ena sidan en den andra?

2010-07-17 @ 23:07:28
URL: http://petrasjogren.blogg.se/
Postat av: Emma says style, love & rock and roll.

sv; hehe ohja!

2010-07-18 @ 10:32:51
URL: http://emmasays.blogg.se/
Postat av: Linnea

Okej, tack! :) Så bra. Det är fint med mig också:)

2010-07-18 @ 10:57:40
URL: http://ehlskling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0