Sunny Beach 6 juli 2010 - hemresan

Dagens ordspråk: Hem ljuva hem.

Idag är den sista delen av min resedagbok från Bulgarien! Imorgon är det en hel vecka sedan vi badade i poolen för sista gången och åkte hem. Det är precis vad jag ska berätta om nu!

Tisdagen var vår sista dag som vi hade i Bulgarien, och vi skulle åka hem på förmiddagen, runt kl 12.20 med transferbussen till flygplatsen. Vi ville få ut som mycket som möjligt av dagen och hade redan börjat packa lite föregående dag, så när vi hade ätit frukost passade vi på att sola och bada en sista gång under vår vistelse i Sunny Beach! Vädret var strålande och det var jättevarmt! Den här dagen låg vi på andra sidan poolen, för det fanns som två sidor med solstolar runt om den, en för den djupa poolen och en för barnpoolen. Vid barnpoolen var solstolarna vända så att man fick solen rakt i ansiktet, vilket de inte var på andra sidan (vilket bara var att vända på). Där låg vi ungefär i 1,5 timma innan det var dags att packa i det sista och checka ut!

Vår transerbuss skulle som tidigare nämt gå vid kl 12.20 från hotellet till flygplatsen i Burgas. Vi och de andra resenärerna från hotellet stod där och väntade vid rätt tid, men ingen buss kom. Det var bara andra bussar som kom och folk som glänste förbi i sina fina bilar, men inte vår buss. Det var väldigt varmt att stå där, fast några moln skymde solen, men vi fick nog vänta i en halvtimme innan bussen kom. När den väl hade hämtat oss åkte vi till andra hotell och hämtade upp folk och det hela gjorde att vi blev lite försenade till flygplatsen. När vi sedan kom till flygplatsen var det bara att checka in bagaget och gå igenom säkerhetskontrollen! Dock var det inte så bara, för det tog väldigt lång tid. Jag som tyckte att bagageincheckningen tog lång tid, insåg snabbt sen att säkerhetskontrollen skulle ta om möjligt ännu längre tid. De hade nämligen bara en kontroll öppen och vi var hur många som helst som skulle igenom den. Efter att ha stått där riktigt länge kom det mer folk som hjälpte till och det hela gick något fortare.

Efter säkerhetskontrollen ville vi titta lite i Taxfreen innan planet gick, men det var den minsta taxfreen jag har sett. Jag har kanske inte så mycket att jämföra med, eftersom jag var utomlands förra året och gångerna innan det när jag var 5 och 6 år gammal, men den var verkligen yttepytte liten! Det var inte alls mycket som rymdes där, i princip bara en restaurang, en liten shop och en barnaffär. Mer var det inte! Men det var kanske bra i och för sig, för vi hann nästan inte kolla någonting eftersom att vår transferbuss var så försenad.

När vi skulle på flyget till Stockholm Arlanda tillbaka igen, fick vi gå upp på en flygplansstege. Jag tyckte det var lite häftigt eftersom jag aldrig har gjort det förut, men det var för att Burgas flygplats inte hade hängt med i utvecklingen.
På flygplanet var det i alla fall väldigt svalt och skönt och en Aftonbladet vilade på varje stolsrygg! Jag tyckte det kändes lite sorgligt att åka hem, det tyckte jag förra året med när vi åkte hem från Turkiet, men samtidigt var det också väldigt skönt att få komma hem till sitt eget! I Sverige landade vi 20 minuter för tidigt, vid kl 16.40 ungefär, och sen bar det äntligen hem!

Vår resa till Bulgarien kan jag sammanfattningsvis säga var BÄST! Det var så skönt att åka bort till värmen och bara ha det gött i en hel vecka! Vi blev riktigt bruna, mamma och jag, så nu har jag verkligen en solbränna att ta hand om så det heter duga, ;)

Om ni vill läsa om min Turkiet-resa som jag gjorde förra året, hittar ni den under kategorin resor! =)




Kommentarer
Postat av: Leia

härliga bilder:)

2010-07-12 @ 21:01:14
URL: http://novembervind.blogg.se/
Postat av: Linnea

sv: Tack så mycket söta du! Visst är det alltid härligt att komma hem, hur skön resan än varit är hemma alltid hemma :)

2010-07-12 @ 22:27:37
URL: http://ehlskling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0