Sista tentan -check!

Dagens ordspråk: Det som göms i snö kommer upp i tö.

Hallå på er!

Nu har det gått så här långt mellan blogginläggen igen som jag egentligen inte vill att det ska göra, men istället för att titta tillbaka på att jag inte har skrivit något på ett tag, får vi tänka ett steg framåt istället. Jag menar, en blogguppdatering kommer ju nu! ;)

Annars då, hur mår ni? Med mig är det bara bra! Tyvärr råkade jag ut för en riktigt envis förkylning för någon vecka sedan med lite feber och snuva och den har inte försvunnit helt än, är lite snorig fortfarande, men annars är det bättre och så gott som borta! (Hoppas jag, låt det inte gå om nu bara!)  
Nu i fredags hade jag min allra sista salstenta på universitetet för det här året! Tänk att det har gått så fort sedan jag i augusti började på Medicinska sekreterarprogrammet på Örebro Universitet och nu har jag snart gjort en hel termin! Terminen håller dock på till den 16 januari och den 17 januari börjar vårterminen, om man ska vara exakt. Så jag är tentafri resten av det här året nu, haha! I januari har vi i min klass två hemtentor i HSA A (Hälso- och sjukvårdsadministration A), så egentligen har vi inte "Jullov" på samma sätt som man hade på tex högstadiet och gymnasiet (eftersom vi måste plugga ändå) men nästa föreläsning på universitetet börjar inte förrän 17 januari så ledigt kommer jag ju ha (och framförallt ta!) ändå! Så nu har jag redan börjat "ledigheten" när sista tentan i hela kursen Medicin A; Medicinska grunder och normgivning (kursen handlar om sjukdomar, hur kroppen är uppbyggd och hur olika delar fungerar - faktiskt jätteintressant och roligt!) äntligen är gjord! Efter allt slit och tid jag har lagt ned är jag värd ledighet, en vit jul, julmat, julklappar, nyår och allt vad som snart komma skall! Tycker jag själv i alla fall, ;)


Ha nu en jättetrevlig och mysig fjärde advent allihopa! Nu är det inte långt kvar till jul! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0