Vulkanmarknaden

Dagens ordspråk: När katten är borta dansar råttorna på bordet.

Hallå!

I måndags i förra veckan skickade jag iväg ett paket till min bästa kompis Chenfei i Kina, som bor där ett tag. Jag skickade ett jättefint foto på oss som vi tog på studenten och igår fick jag ett meddelande om att det hade kommit fram! Åh, vad glad jag blev! Det är inte helt lätt att få en adress på kinesiska som man ska få till på paketet men iväg kom det och även fram! Tänk att skicka paket till andra sidan jorden och att det kommer fram på ungefär en och en halv vecka utan att det tar längre tid. Det tycker jag är häftigt!

Idag har jag varit i lilla staden Degerfors och gått på Vulkanmarknaden! Varje år ungefär vid den här tiden hålls det en marknad där och jag har varit på den marknaden ända sedan jag var liten. I år var inget undantag så på eftermiddagen åkte jag dit! Det var en hel del ungdomar där, men det fanns inte så mycket roligt att fynda direkt. Det är ungefär varje visa varje år att "de hade ingenting nu heller" men ändå är det så roligt att åka dit och titta! Och det verkade många andra tycka för det var mycket folk. Det var lite mulet när vi åkte dit, men när vi hade gått en stund blev det helt plötsligt fint väder och varmt! Var härligt att gå där bland allt folk och strosa, =)

Imorgon blir det att åka till Fellingsbro istället, där min syster Malin och hennes familj bor! Malin och hennes pojkvän Addes lilla son, Lowe, bor ju där och nu har mamma och jag fått Lowe-abstinens igen efter förra helgen när de var här, haha! Han är 15 månader gammal och världens sötaste och goaste. Han har nyss börjat på dagis och där har han redan charmat alla fröknarna, haha! Så det blir en heldag där inne! Det ska bli hur roligt och mysigt som helst!

Vad har ni gjort idag och vad har ni för planer för helgen? =)


Kommentarer
Postat av: Amanda - Annasdotter

haha tack :) man måste ju prova :D höhö

2010-08-23 @ 19:18:14
URL: http://annasdotter.blogg.se/
Postat av: Amanda - Annasdotter

haha tack :) man måste ju prova :D höhö

2010-08-23 @ 19:18:15
URL: http://annasdotter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0