Ska skicka brev

Dagens ordspråk: Inte ens den allra duktigaste kan slicka sig själv på ryggen.

Hallå!

Idag har jag gjort någonting som är riktigt spännande! Eller...som kommer bli ganska så spännande när det är klart!
Kan ni gissa vad det är? Jag tycker det är kul och spännande för jag har aldrig gjort det förut...

...nämligen att skicka ett paket till Kina! Jag skrev ju ett inlägg för ett tag sedan om min bästa kompis Chenfei som har fått åka tillbaka till Kina för att ansöka om uppehållstillstånd igen i Sverige. Hon åkte tillbaka dit i juli och nu ska jag skicka mitt allra första paket dit. Skickat vykort från när jag har varit utomlands har jag ju alltid gjort, men aldrig ett paket från Sverige till andra sidan jorden, i Kina! Jag ska skicka det imorgon på posten och idag gjorde jag i ordning allt. Och kan ni tänka er att jag skrev adressen på kinseiska, med kinesiska tecken?! Nej, det gjorde jag faktiskt inte, det var verkligen överkurs så jag fick lösa det ändå!

Jag tror inte Chenfei kan läsa min blogg i Kina, så jag tar en rövare och berättar vad det är! Jag har gjort i ordning ett jättefint kort till henne som vi tog på Studenten (som hon inte har sett, så det är extra roligt!) och satte det i en jättefin ram. På kortet är det hon och jag som står med alla våra blommor och betyg och ser helt lyckliga och saliga ut för att vi hade tagit S-TU-D-E-N-T-E-N! Jag hoppas hon blir jätteglad och att paketet kommer fram! Imorgon ska det postas, får se hur det går. Håll tummarna! =)

Kommentarer
Postat av: ASIAT

vad har du gjort idag sötis? kram!



ps. en tävling pågår i min blogg, kika in för att vara med! =)

2010-08-08 @ 22:40:56
URL: http://asiat.blogg.se/
Postat av: S A N N A S . R U M

Sv: Ja, jag har varit i Alanya en gång (: Men gillade det inte SÅÅ mycket. Och 40-45 grader är aaaalldeles för varmt för mig ;P

2010-08-09 @ 14:05:56
URL: http://sannasrum.blogg.se/
Postat av: c l a u d i a [MODE]

svar. håller med dig, otroligt snygg!

ja absolut, det var jättehärligt :)



skulle du kunna göra min en litenliten tjänst, om du skulle vela rösta på mig sko på Nelly.com.

Länk till skon finns på bloggen, kommentera sen de inlägget så får du en länkning!

2010-08-10 @ 22:50:03
URL: http://claudiasgarderob.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0