Min första dag!

Dagens ordspråk: Friskt vågat häften vunnet.

Hallå!

Vet ni vad jag har gjort idag? Jag har klarat av min första dag på universitetet!

Idag började jag alltså på Medicinska sekreterarprogrammet på Örebro universitet! I våras tog jag studenten och nu är jag universitetsstudent. Om det känns konstigt? Det kan ni skriva upp! Men det känns samtidigt så otroligt roligt och nu när jag har varit där första dagen känns det mycket, mycket bättre och jag är inte alls lika nervös!

Kl 13.15 började jag min första skoldag. Jag visste i vilken sal jag skulle vara i och vilket hus (finns väldigt många olika på universitetet i Örebro) men jag hade ingen aning om vart salen var. Jag fick orientera mig runt och som tur var hittade jag dit ganska snabbt! Det var det som jag var mest nervös för innan jag åkte dit, att jag inte skulle hitta salen. Men det gick galant och där satt det många mer, antagligen lika nervösa som jag, studenter som också skulle börja på Medicinska sekreterarprogrammet. Vi fick där lyssna på en lärare som vi skulle ha som hälsade oss välkomna och även lyssna på en student som hade gått klart utbildningen i våras. Vi fick även presentera oss för varandra och det kändes bra. Jag märkte ganska fort att jag var en av de yngsta där, men det fanns några mer än jag som också kom precis från gymnasiet. Så det kändes ju skönt!

Vi gick även igenom lite om de två första kurserna vi ska läsa, nämligen Hälso-och sjukvårdsadministration A och Medicin A. Det känns jättespännande och imorgon ska jag börja med HSA, som är helt webbaserad. På måndag ska jag till universitetet igen för att läsa Medicin A och på onsdag torsdag ska jag göra fältstudier på vårdcentralen och lasarettet! Jag har passat på att beställa kurslitteratur idag också, och jag kan verkligen säga att det inte är billigt!
Men det är ju något som man måste ha och det ska bli väldigt spännande att läsa! =)

Nu skrev jag mest bara allmänt om min första dag, och det är för att jag har så fruktansvärt ont i huvudet och ska vila! Jag ska skriva mer detaljer sen när huvudet inte är så ansträngt, men jag kan säga att det har varit en jätterolig dag i alla fall, även fast den var väldigt, väldigt pirrig i början, ;)





Kommentarer
Postat av: Fanny

sv: vad bra :) tss

2010-09-02 @ 21:51:59
URL: http://fimas.blogg.se/
Postat av: Fira

Gud vad härligt det lät. Hoppas du fortfarande trivs med att vara student, är själv en student och försöker njuta av "våra bästa år"! Keep it up! ;)

2011-07-02 @ 20:45:16
Postat av: Marie

Hej Fira!



Absolut! Det är ju jättekul att gå på universitetet. Skulle verkligen inte byta ut det!

Åh, vad roligt! Vad går du för något skoj och på vilket universitet? =) Ha en jättetrevlig sommar och ladda upp batterierna till nästa läsår! Det gör jag, ;)

2011-07-03 @ 19:31:35
URL: http://mariestayreal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0