Tuff vecka mot sitt slut

Dagens citat: Jag är utomordentligt tolmodig, förutsatt att jag får som jag vill i slutändan. - Margaret Thatcher

Hallå!

Jag har inte hunnit vara så aktiv på min blogg under några dagar i den här veckan, så kommentarerna har blivit lidandes. Men idag hade jag lite mer tid så jag har nu svarat på dem! Jag tycker det är så kul med alla kommentarer jag får och jag blir jätteglad av dem! Tveka inte och skriv en rad eller två om vad ni vill, =)

I början av veckan kändes det som att det skulle bli tufft skolmässigt, för jag har haft en hel del att göra!
Jag har två muntliga redovisningar och den ena och största av dem bockade jag av idag. Det var i religionen och jag pratade om vad kvinnan har för rättigheter, om varför hon bär slöja och om mina tankar kring detta. Jag tycker att det gick strålande den här gången också. Det lönar sig verkligen att läsa på som bara den inför såna redovisningar för känslan när man står där och vet precis vad man ska säga är allt annat än dålig! Jag tycker att det är svårare men har nu blivit bättre på det. Övning ger färdighet, eller vad är det man säger?

Imorgon är det bara en analys av en komposition som står på tur! Har först en lektion som börjar kl 08.00 och slutar 09.20 och sen har jag hål i tre timmar tills min sista lektion, för religonen är inställd. Det känns sådär lagom kul, för jag åker hem då och hinner ju bli så trött och vill inte alls åka tillbaka bara för att vara där i 45 minuter... Men vad gör man inte för skolan och för att lindra sitt dåliga samvete, som jag vet att jag skulle ha om jag inte gick dit. Jag är för plikttrogen!

Skönt att det är fredag och helg imorgon i alla fall. Den här helgen blir det inget speciellt, men nästa helg ska jag ju på bio med några kompisar och helgen efter det är jag i Stockholm! Det ska bli så kul, känns hur bra som helst! Jag är ledig på fredagen från skolan då, så det blir kort vecka för mig.

Ska ni hitta på någonting roligt till helgen som piggar upp den sista skoldagen den här veckan? =)

Kommentarer
Postat av: vesna.blogg.se

jaa :) hoppas du får en fin helg =)

2009-11-12 @ 20:44:04
URL: http://vesna.blogg.se/
Postat av: Z A N D R A :)

sv: hehe, ja precis, det som gjorde den fin ju :P

2009-11-12 @ 21:02:19
URL: http://decevven.blogg.se/
Postat av: miiah

SV: Nej det tror jag inte eftersom jag specifikt frågade om reglerna för hösten 2010 :) Jag sa ju också att det var då jag skulle söka in men dem sa fortfarande att jag kan ha mitt IG i idrott och hälsa A. Och så nämnde dem än en gång att man får ha IG i 10% av kurserna, ifall det inte är kurser som behövs för utbildningen och man behöver inte idrott och hälsa a till socionomutbildningen varken för grundläggande behörighet eller den andra sa dem :)



Åh mysigt med en liten bebis :) dem är så söta! hihi. Jadu.. jag minns inte eftersom det var så längesen :p min blogg har ju inte blivit uppdaterad på ett tag och inte kommentarerna iheller.. :)



Är allt bra annars?

kram

2009-11-12 @ 21:19:15
URL: http://miijauh.devote.se
Postat av: Mirlinda

jotack det är bara fint med mig. vad gör du? kramar :D

2009-11-13 @ 00:33:09
URL: http://mirliworld.blogg.se/
Postat av: Mina

Godmorgon gumman.Inte skoj att du har haft värk i skallen..skönt att det är bort nu..Så skönt att det gick bra på föreläsningen...Blir alltid bra när man lägger ner mycket energi på det...

Du låter som du har många helger som ser trevliga ut för dig.Ha en skön fredag.kram kram

2009-11-13 @ 10:21:40
URL: http://blondis81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0