Lyxvecka

Dagens ordspråk: Om du tänker för länge på nästa steg, kommer Du att tillbringa livet på ett ben.

Nu är jag hemma igen från mina rep i Folkets hus! Eller om jag ska vara ärlig så har jag faktiskt varit hemma i flera timmar. Det var egentligen tänkt att jag skulle åka dit vid kl 13.00 för att vi skulle ha en samling då och sen komma tillbaka vid kl 18.45 för att repa igenom min låt It's a long way to the top. Så blev det inte, för lärarna bestämde sig för att köra ett genomrep av alla låtarna istället! Jag drog en lättnadens suck kan jag säga, det var tur att jag kom dit vid samlingen. Jag tänkte att det var lika bra så att jag inte skulle missa någonting och tur var väl det. Så vid kl 15.40 ungefär var vi klara med genrepet och då fick jag åka hem och vila. Jag behövde inte vara med på repet av min låt som vi skulle ha senare på kvällen för lärarna vet att jag får mer ont ju längre det går på dagen. Jag får betala för allt som jag gör, om man säger så. Därför är det viktigt att jag hushåller med mina krafter som jag har. Jag fick ju repa igenom alla mina låtar i alla fall så det blev ju en extra bonus!

Imorgon börjar jag kl 13.00 igen, vilken lyxvecka jag får med sovmornar! Fast eftersom vi börjar senare blir skoldagen också senare. Som det ser ut nu går jag nog till kl 19.30 imorgon. Då är det genomrep och så som gäller. Dagen blir ju ganska långt, men man kan se det som att man flyttar fram hela skoldagen bara. Börjar senare och slutar senare. Det ska nog allt gå bra! Sen är det fruktansvärt roligt också! Får spela musik hela dagarna samtidigt som man är med sina kompisar. Kan det bli bättre? =)

Idag när jag kom till Folkets hus hade mediaeleverna satt upp en stor projektorduk där vi som medverkar är med på! De ska nämligen spela in hela showen och under showerna också för vi ska inte bara synas på projektorduken utan på platt-tvapparater också! Det blir nästan som på riktigt när man är på konsert, där det finns storbildstv överallt!
Det kommer nog bli hur bra som helst. Det enda som är lite träligt är att det är en väldig massa sladdar överallt, jag vet inte hur många gånger jag har fastnat i dem på grund av att de ligger överallt. När de som inte ens har svårigheter med att gå till och med ramlar och snubblar och tycker att det är svårt, då är det himla mycket svårare för mig. Jag får titta 1000 gånger mer vart jag sätter fötterna så att jag inte snavar någonstans. Inte för att det skulle göra någonting men jag tycker alltid att det är så pinsamt även fast jag inte borde tycka det. Det är ju absolut ingenting jag kan rå för. Men skulle det inträffa så tar jag det då, det löser sig. Alla är så hjälpsamma och hjälper mig hela tiden när det behövs, så det går nog superbra! =)

Nu ska jag snart gå ner och titta på TV och ta det lungt en stund. Vad ska ni göra ikväll?
Ni får ha det så bra, så hörs vi igen imorgon!




Kommentarer
Postat av: Zandra

sv: ja, precis! Dessutom billigt ;)

2009-03-10 @ 20:14:26
URL: http://decevven.blogg.se/
Postat av: J e n n y

Jaså inte?

Klart jag gjorde :) Haha

2009-03-10 @ 20:32:01
URL: http://jennydontbehasty.blogg.se/
Postat av: Anonym

okej det måste jag också göra känner jag (köpa sofis mode haha) är numret bra då ? som vanligt ;D ?

2009-03-10 @ 20:41:10
URL: http://modemix.blogg.se/
Postat av: rebecka

later harligt att fa sluta tidigare och att ha sovmorgon!

2009-03-11 @ 08:33:14
URL: http://personliKt.se
Postat av: Anonym

Hej sötast! Just nu pågår en tävling i min blogg, så är du nyfiken ta dig gärna en titt! :) Priset är ett armband värt 159:-, super sött! :)



Kram

/Linnéa

2009-03-11 @ 10:19:51
URL: http://twistandshine.blogg.se/
Postat av: sara

God morgon :)

2009-03-11 @ 10:24:21
URL: http://tarnqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0