Ljus kostar sjukt mycket pengar

Dagens ordpsråk: Vill du veta något om vägen du har framför dig, fråga den du möter.

Då var det måndag igen och en helt ny vecka! Nu är det nya kunskaper som kommer läras in, nya spännande saker som kommer hända och ja...DET ÄR RESTAURANGSHOW DEN HÄR VECKAN!
Nu gäller det att träna hårt, nu ska allting sitta och på torsdag kör vi igång med ett genrep för 9:orna först på dagen och sen show på kvällen. Sen går det i ett svep fredag och lördag. Jag tror att det kommer bli en upplevelse och en väldigt bra sådan. Jag har stått på scen många, många gånger förut med orkestern, men det är inte samma sak som det är nu. Då har jag haft ett notställ att blänga ögonen i och då var vi så många som spelade på samma gång. Jovisst, det är vi på restaurangshowen nu också, men nu är jag ensam på mitt instrument. Fast inte helt ensam på blåsinstrument då förstås. Det kommer även finnas tvärflöjt, blockflöjt, trumpet och trombon. Och så en stor symfoniorkester! Är det bara i mina öron som det låter grymt i?

Idag började vi dagen i folkets hus vid kl 09.30. Först när vi kom så fick vi vänta en stund innan vi drog igång dagens sysslor som bestod av att fixa med ljuset! Vi var ju igång och repade förra veckan men då fick vi inget ljus för det kostar så mycket. Jag har inte den exakta siffran i huvudet, men ljus kostar 10.000 tals kronor, kan jag be att få tala om, och ändå får skolan ett kompispris. Men idag fick vi det i alla fall och vi fick sätta upp det och så. Det var många tunga saker att bära och jag är ju inte till så värst stor hjälp då eftersom att jag inte kan bära så tunga saker. Jag fick hjälpa till med det jag kunde helt enkelt, =) Men det är inte fy skam det heller!
Efter lunch sen när vi kom tillbaka var det genomrep som gällde! Det kändes bra och då behövde jag inte sitta i två timmar utan attt göra någonting. Nu längtar jag till torsdag då det är dags för showerna att börja! Men samtidigt som jag tänker på det så blir jag så nervös. Det riktigt pirrar i magen, hjälp! Fast nervositeten brukar lugna sig efter en stund, peppar peppar ta i trä, haha! Det är ingen idé att ta ut bekymmer i förtid. Glöm dina bekymmer, du får nya i morgon!
Där ni, fick ni ett andra dagens ordspråk!

Imorgon har jag sovmorgon ända till kl 13.00! Det ska bli så skönt, jag är jättetrött när jag kommer hem från repen varje dag så en sovmorgon är inte helt fel. Då vid kl 13.00 blir det samling då vi pratar lite grann och sen ska några låtar repas. Kommer få ett hål mitt upp i dagen höll jag på att skriva, en av mina låtar kommer att repas lite senare på kvällen runt kl 18.00 eller så. Det känns bra att det inte blev senare, för symfoniorkestern håller på ända till kl 21.00 och det gör några av de andra esteterna som måste repa deras låtar då också. Så jag är mer än nöjd med min reptid, =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0