Kalla dagar i mars

Dagens ordspråk: Få saker är så uppmuntrande som en olycklig lottovinnare.

Imorse när jag gick upp efter att jag hade haft sovmorgon innan skolan började, tittade jag ut genom fönstret och såg att det hade kommit jättemycket snö ute. Om det nu var så där jättemycket kan man ju kanske disskutera, men när det är mars och det är snö ute, då är allting mycket, för den borde inte vara där alls. Istället borde det vara varmt och soligt och fint ute! Fint och soligt var det ju i och för sig, men det berodde mer på att det var så kallt ute! Hela -7 grader. Förra veckan hade vi samma siffra fast med ett plustecken framför, så det blev nästan som en shock när man kom ut. Som tur var hade jag vantar!

Igår skrev jag ju att jag gick hem från skolan för att jag inte mådde bra och trodde att jag eventuellt hade feber. Det hade jag inte som tur var, och imorse när jag gick upp mådde jag mycket bättre! Det var skönt. Så jag gick iväg till skolan och slutade efter en kort dag vid kl 14.30. Det känns så skönt nu när vi inte har förberedelser inför restaurangshowen på tisdagseftermiddagarna som vi hade förut. Då får vi komma hem tidigare istället och det är ju aldrig fel!
Väl hemma har jag tagit det lungt och vilat lite. Jag är alltid så trött när jag kommer hem efter skolan, och för att orka göra någonting annat så måste jag först vila för att orka det. Idag hade jag väldigt ont i huvudet när jag kom hem (som i princip är borta nu, yes!) så vilostunden blev lite längre. Efter den gick jag upp hit till min dator och skrev lite på min naturkunskapsuppsats som ska lämnas in på fredag! Jag känner mig lite stressad, även fast jag har börjat och skrivit en del, men jag är så självkritisk och vill få det så bra som möjligt. Det händer ganska så ofta att jag skriver om mina texter några gånger för att jag ska bli nöjd. Tur att jag älskar att skriva, annars hade det nog blivit väldigt jobbigt! Jag ska fortsätta med den en liten stund till efter att jag har skrivit klart det här inlägget. Resten får jag göra imorgon och på torsdag!

Jag gör alltid mina läxor och allt pluggande så tidigt som möjligt efter skolan. Eftersom att jag har mycket värk så behöver jag min tid på kvällen för att slappna av. Jag skulle inte vilja sitta sent på kvällarna och plugga för jag behöver min vila för att orka med morgondagen när jag ska vara tillbaka till skolan och vara pigg. Jag kan lova att det är mycket skönare att vara klar med det tidigt, istället för att dra ut på det och ha ångest för att det är så jobbigt och tråkigt att ha kvar sen. När jag är klar med allting kan jag ju göra vad jag än känner för, och känna att jag har gjort allt jag ska!
Det här stod bland annat med på mina pluggtips, som jag skrev upp i bloggen för ett tags sen! Om det är någon som skulle ha missat det, så tror jag att det finns under kategorin "Tips"!

Nej, nu ska jag svara på kommentarer och fortsätta med uppsatsen. Vi hörs imorgon! Ha en trevlig kväll, =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0