Nu har solen gjort mig röd, lite sommar i alla fall!

Dagens citat: Jag tycker verkligen att TV:n är väldigt allmänbildade, så fort den slås på går jag in i biblioteket och läser en god bok. - Groucho Marx

Heej på er!

Idag har det i alla fall inte blivit någon bloggmiss! Nu sitter jag här vid min laptop och skriver igen och har inte alls glömt bort det som gårdagen. Nu tar jag nya, friska tag!

Imorse vaknade jag ganska tidigt, vid en nio ungefär, utav att det var någon som var ute och trimmade gräset. Träligt att vakna upp sådär på sommarlovet, men jag tänkte att om det är någon som är ute vid den här tiden och tar hand om gräset, då lär det inte regna i alla fall! Det var en bra slutsats jag tog och när jag väl gick upp såg jag att det stämde. Solen sken, det var inte ett moln på himlen och jag blev genast jättepigg! Det fina vädret gör mig på så bra humör!
När mamma och jag sen några timmar senare hade gjort oss i ordning åkte vi iväg till polisstationen för att fixa mig ett pass! Jag har inget pass och vi tänkte att jag skulle skaffa det ifall vi ska hitta på någonting i juli, då kan det vara bra att ha! Vi kom i så bra tid att vi inte behövde vänta så länge, det var bra. När det väl var dags fick jag mäta mig eftersom att jag inte alls visste hur lång jag är (alla mäter olika, bara för att jag har så svårt att stå emot en vägg, men nu tror jag att det blev rätt!) och jag fick även ge dem mina fingeravtryck. Det var något som skulle bli obligatoriskt på passen om en vecka, så det var bara att trycka dit fingrarna. Först gick det inte för att jag tydligen var för torr om händerna. Hon som jobbade där sa då att jag skulle ta fingrarna på pannan, eftersom att man har mer fett där. Haha, det lät lite roligt. Men när allting var gjort var det bara att betala 400kr, det gick snabbt att bränna dem pengarna, ;)

Efter att vi hade fixat pass hade vädret som innan hade några enstaka moln, blivit ännu bättre, så vi gick ut och la oss i solstolen! Nu är jag jätteröd i nyllet efter några timmars sol, men då vet jag att jag snart blir brun igen. Hoppas på att det snart blir fint igen, skulle bli det imorgon, så får hoppas på det!

Jag har inte bara legat i solen och tagit det lugnt hela dan, jag har även varit ute och cyklat idag igen! Det är så skönt att åka ut och röra lite på sig, och när jag är färdig och kommer in sen blir jag på så bra humör. Då försvinner lite av min rastlöshet också, haha! Nu får jag ta igen allting som jag har missat när jag inte har haft tid att cykla för skolan, ;)

Vad har ni haft för er idag då, har ni också haft bra väder?

Kommentarer
Postat av: Anonym

ja det blev en hel del :P hehe

2009-06-16 @ 20:05:55
URL: http://seelmic.blogg.se/
Postat av: Caroline, LINA FRANKღ

aah, nu är jag här igen :)

2009-06-16 @ 20:47:47
URL: http://carolinefrank.blogg.se/
Postat av: Emma

det har varit superbra väder hos mig idag, har legat ute och solat:)

2009-06-16 @ 23:14:25
URL: http://emmichs.blogg.se/
Postat av: Amanda

*Svar:* Ja, det tror jag med. Men med hjälp av en duktig frisör så ska det nog gå! :)

2009-06-17 @ 12:25:59
URL: http://amandastyle.blogg.se/
Postat av: Makrill

Åh tack för din superfina kommentar!

Tack så jätte mycket :*



Nej, jag vet bara att jag ska jobba 7 veckor i sommar ;) Sen får man väl ta det som det kommer :)



Ha en kanonfin dag och sommar! :D

Kram

2009-06-17 @ 16:39:14
URL: http://makrills.blogg.se/
Postat av: Angelica

Vi har haft toppen bväder hos mig:D helt underbart :)

2009-06-17 @ 17:10:38
URL: http://angelicasdays.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0