Dan före dopparedagen!

Dagens ordspråk: TV är det enda sömnpiller som man tar genom ögonen.

Hallå!

Idag är det dan före dopparedagen! Nu är det endast en dag kvar till den dagen vi har längtat till under hela december (förutom nyårsafton) nämligen julafton!

Eftersom att jag så klokt julstädade mitt rum för några dagar sedan, har jag inte behövt gjort det idag, utan har kunnat ta det lugnt hela dagen, min första lovdag. Igår hade jag feber för att jag får visdomständer som jag antagligen har någon infektion i, men idag har jag ingen feber alls! Jag tog Listerine igår som tar bort bakterier, och det bedövade min tandvärk! Det var jättekonstigt, helt plötsligt kände jag inte av den alls, hur märkligt som helst, men lättnaden var stor! Tog det imorse också och det blev likadant. Visdomständer älskar Listerine!

Imorgon ska jag till min syster Malin, hennes sambo Adde och deras bebis Lowe och fira jul! Under flera år har vi firat jul här hemma, men nu ska vi fira hos dem istället. Känns lite konstigt, men det ska bli hur kul som helst!
Det är ju en bit att åka dit, så vi åker någon gång på förmiddagen så att vi får ut så mycket av dagen och kvällen som möjligt. Det blir att dela ut paket, äta god julmat och umgås allihopa och ha det riktigt roligt!

När jag var liten kommer jag ihåg att vi syskon här hemma la oss tidigt dagen före julafton, för att det skulle bli den 24:e december fortare. När vi vaknade tassade vi upp och kollade på paketen under granen som hade kommit dit efter att vi hade lagt oss. Läste på paketen och kände och klämde. Väntan tills julklapparna delades ut kändes alltid så lång och utdragen!

Jag tycker inte att det känns som julafton imorgon, men det brukar vara så, tycker jag. Men imorgon kommer det kännas som det! Ute snöar det för fullt och det är minusgrader och det verkar faktiskt bli en vit jul i år, som det inte har varit här på många, många år. Jag ska försöka hinna skriva ett inlägg i bloggen imorgon innan vi åker!
På morgonen innan vi gör oss i ordning ska vi äta en julfrukost och mysa!
Jag hoppas att ni alla där ute kommer få en riktigt bra och fin julafton imorgon. Julen kan för många vara ett orosmoment och inte alltid vara som det ser ut i sagornas värld, så jag hoppas extra för er att morgondagen kommer bli speciell och minnesvärd. På ett bra sätt!




Imorgon är det julafton! God Jul!


Kommentarer
Postat av: Before29

god jul ja, =) Hur firas det imron?

2009-12-23 @ 22:53:01
URL: http://lineen.blogg.se/
Postat av: Before29

god jul ja, =) Hur firas det imron?

2009-12-23 @ 22:53:04
URL: http://lineen.blogg.se/
Postat av: I S A B E L L A

SVAR: Hihi precis! Rätt sjukt att affärerna har öppet på julafton ;) många som stressar det sista då till och med..



Kramar!

2009-12-24 @ 00:22:34
URL: http://tinkerbella.blogg.se/
Postat av: Anna

Ja nu är julen här :) Härligt!



Svar: Jaa det kan vara sant. Jag tycker också mest om det just nu, men man vet ju inte vad man kommer gilla sedan :D

2009-12-24 @ 01:07:32
URL: http://soockertoopp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0