Skönt det är med fredag!


Halluu!

Åh, vad skönt det är med fredag idag!
Jag kan inte med ord beskriva vilken lättnad det känns över att det är fredag och helg, och att det är lov nästa vecka.
Nu har jag gjort klart alla 4 prov som vi hade den här veckan, och nu tänker jag ha ett bra och välförtjänt lov!
Gissa om det kommer kännas skönt på söndag, då jag vet att jag inte behöver gå upp tidigt nästa dag! =)

Skoldagen började idag med ett prov i naturkunskap, och det kändes bra!
Jag var nervös innan, men när jag fick provet så kändes det bättre. Då kunde man dra en suck av lättnad när alla proven var klara.
Efter provet, skulle vi egentligen ha engelska som var sista lektionen. Men det skulle vara en konsert i aulan med Folkhögskolelever som skulle spela, så vi fick gå på det istället! Jag kommer inte ihåg vilken folkhögskola det var, tyvärr, men de berättade att de studerade musik där, och att de under 10 veckors perioder, spelar en viss genre och sen åker ut på turne och spelar på skolor, och våran skola var sista stoppet. Den genren som de spelade nu var blues.
Blues är ju verkligen inte min musiksmak, men de spelade och sjöng så otroligt bra att musiken blev bra!
Det var 2 olika band som spelade, och vi fick sitta med på scenen när de spelade! Det var coolt, för då kom vi så mycket närmare och det blev  mycket bättre kontakt. De spelade ungefär 3 olika låtar var, och de som spelade gjorde det jättebra, och de som sjöng gjorde det också superbra! De spelade munspel, gitarr, bas, piano, trummor och en tjej spelade faktiskt klarinett! Det var roligt att se. Jag tror att blues är en väldigt svår genre att spela, och just därför så blev ju deras framträdanden ännu bättre!
Eftersom att vi fick gå och titta på det här, slutade vi lite senare än vanligt. Vi brukar ju sluta vid 10.45 på fredagar, men nu slutade vi ungefär 11.40, men det var det ju värt. Vi fick ju kolla på någonting roligt istället för att ha lektion!


Efter skolan har jag mest tagit det lungt. Mamma och jag var bara en snabbsväng på stan innan vi åkte hem, och det blåste jättemycket och det var kallt! Det var inget roligt väder, och nu har det börjat regna också. Då är det skönt att vara innomhus.
Jag har varit jättetrött idag efter hela den här veckan, och jag har ganska så ont också.
Värken flyttar runt och besöker kroppen som när man går runt i alla rum för att hälsa på alla när man är på besök hos någon. Men nu är det ju som sagt helg och lov en vecka, och då kan jag ta det lungt!
Jag ska se till att försöka göra dem läxorna som jag har över lovet, att göra dem under helgen så att jag slipper det under veckan. Under lovet ska jag bara göra det jag känner för, och inte göra en massa läxor!
Jag ska ta det lungt och sova ut ordentligt, klippa håret och vara med kompisar, och vi ska ta bussen in till Örebro och gå på shoppingrunda på stan! Det kommer bli hur kul som helst!

Ikväll blir det att kolla på Idol på TV!
Förra veckan åkte ju Yasmina ut, och vi får se vem som åker ut idag.
Jag för min egen del tyckte inte att det gjorde något att Yasmina åkte ut. Jag håller på mina favoriter och det är främst Alice och Kevin! Speciellt Alice tycker jag är bra, hon ser så självsäker ut på scenen, och hon sjunger jättebra!
Vem tror ni kommer åka ut den här veckan, och var det rätt person som åkte ut förra veckan?
Vem som åker ut ikväll, återstår att se!

Ha en bra fredagskväll allihopa!

Kommentarer
Postat av: josse =)

Sv: Tack så jättemycket! :D



din blogg verkar intressant :)



jag hejar också på alice, hon är helt superbra!

2008-10-24 @ 19:38:21
URL: http://josefinemandarin.blogg.se/
Postat av: Magda

självklart gör ja d :D

kul o se hur du har d sötan :)

2008-10-24 @ 19:43:17
URL: http://bokstavenm.blogg.se/
Postat av: josse =)

Varsågod (:



aa, det får vi hoppas!

2008-10-24 @ 19:52:58
URL: http://josefinemandarin.blogg.se/
Postat av: SveaJ

- Okej, tycker din blogg verkar intressant också :) Min mor har samma som dig med muskler, plus att min syster är handikappad och min far är dödligt sjuk.. Så ska bli intressant att fortsätta läsa din blogg. :)



Ha en fortsatt trevlig kväll! =)

2008-10-24 @ 20:12:57
URL: http://sveaj.blogg.se/
Postat av: elin

vad kul att du gillar min blogg :) hoppas du kommer tillbaka! jag ska kika runt i din ocksåå..

2008-10-24 @ 23:57:52
URL: http://dareling.blogg.se/
Postat av: Louise

Ja, dom är riktigt gulliga. :)

Händer i helgen då gumman?



Puss!

2008-10-25 @ 01:34:29
URL: http://lowice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0